tisdag 26 maj 2009

Snart sommar!

Har haft det besvärligt hela maj månad av många olika orsaker. Mest av allt naturligtvis av att det fortfarande snurrar och det känns väldigt obehagligt att inte kunna luta huvudet eller kunna böja sig. Sen är det lite andra personliga saker plus lite jobbsaker som jag håller på att reta ihjäl mig på. Att vuxna människor kan vara så jädra fjantiga! Wannabees är bland det töntigaste jag vet och tyvärr har jag insett att jag känner några sådana!

Har sett fram emot att åka med jobbet till Vilnius på måndag men den glädjen har verkligen försvunnit helt och hållet, nu önskar jag bara att jag slapp, eller ännu hellre, att jag kunde byta jobb! Jag skulle gärna göra någon stor förändring, just nu är det inte lattjolajbans direkt!

Man inser att det finns liv och liv, ena minuten pratar men med någon som har livsavgörande problem och då kan det vara svårt att koncentrera sig på gnäll över typ, felplacerade komman i dignitet, jaja, that's life!

Tråkigare är dock att min kära J med familj ska åka till gotland på måndag och vara där hela sommaren, jag kommer inte att träffa dem förrän om sex veckor och det är sex veckor för mycket! G har ju vuxit hur mycket som helst den senaste tiden känns det som, utvecklingen går verkligen framåt och det med raketfart! Tror att han kanske går när vi hälsar på familjen på gotland.

Något roligt att se fram emot är annars är att dagen efter jag har kommit hem från Vilnius kommer jag att åka till Stockholm för att kolla in Bruce Springsteen igen! Hoppas, hoppas, hoppas att det blir lika häftigt som förra året. Även om jag kanske inte tror det så kommer det säkert att bli jätteroligt, det finns inget bättre än att stå på en konsert med fullt med glada människor som alla ser lika glada och lyckliga ut.

Ja nu åskar och regnar det som tusan och jag ska ägna mig åt tv-tittande för resten av kvällen. Önskar bara att det var torsdagkväll och att jag var på Stockholm stadion.

Inga kommentarer: