tisdag 20 oktober 2009

Så här på höstkanten i pumpasoppans tid

Snart är det bara ca 60 dagar kvar till jul och jag har så smått börjat att resignera, tvivlar på att mitt kök verkligen ska hinna bli klart i god tid! Ny spis och diskmaskin är inköpt och installerade, nya bänkskivor kommer så småniingsom även om Hornbach hade gjort ett grovt fel i beställningen och ringer efter fem veckor och säger att det skulle kosta närmare 9000 kr! Dvs aningen mer än de 3700 vi ursprungligen hade fått besked om att det kostade!! Därför hade de lagt beställningen åt sidan utan att meddela oss, detta gör att vi kanske inte får de innan jul!

Annat nytt är två nya vita överskåp som inköptes i söndags men de fanns inte i butiken så de ska komma i nästa vecka om allt går bra.

All målning, kakel och golv är fortfarande inte påbörjat och jag vill helst inte tänka på det heller!
Annars har vi bestämt färg till våra väggar i väldigt ljust ljust grått i köket, tror att det blir bra till det trävita och svarta.

Nu vill jag bara hitta pricken över i:et en lampa som ger bra lyse och dessutom är snygg och kanske har någon avvikande färg! Inte lätt men det ska gå!

Har varit på en rolig halvdagskurs i Malmö om "Den Sociala webben" Två trevliga tjejer från Högsbo bibliotek och några från Malmö och Höganäs visade hur de använder Facebook,Twitter, Youtube och bloggar. Väldigt intressant!

Denna vecka har vi fullt upp med LitteraLund, författarbesök och seminarie att gå på, ska verkligen bli skoj! Annars är det Ylvakväll igen på fredag och på lördag blir det sjätte helgdagen jag jobbar på tre veckor. Lördagen ska förhoppningsvis avslutas med en trevlig avskedsföreställning för min svågers kör. Musik i alla former brukar vara roligt, hoppas det blir det denna gången också, tyvärr börjar det lite tidigt men jag har fått löfte, (tack S!) att smita iväg kl två.

Fick hem en trevlig beställning idag som jag gjorde hos Casual Living med en fin kammarljusstake i vitt, den hade även en liten ängel på sidan och det var säkert den som gjorde att jag köpte den, är en riktig sucker för söta änglar och hjärtan, kronor och stjärnor, har alltid ett öga öppet för dessa, vare sig det gäller inredning eller smycken, det senare min stora passion!

Nu ska jag snart åka och välja färg till mina väggar, hoppas så att det blir rätt, återkommer med resultatet av mina vedermödor.

1 kommentar:

Honey Suckle & Poppy Odeniska sa...

Fy vad trist med köket! Man ser ju alltid fram emot att planera nytt och hur det ska blir när det är färdigt. Under tiden kan det vara mindre muntert att leva som på undantag. Men det blir bra - till sist!!
Heja Lund och Litteralund och alla Ni duktiga som kämpar för kommunens barn och ungdomar.
För lite Led Zeppelin bara - eller??