fredag 1 juni 2007

Mors dag.

Alla mammors dag idag, så även min. Fick dock ingen uppvaktning på sängen och det saknade jag ju lite. Tänkte en liten stund min kära mamma som tyvärr inte har funnits med oss på 11 år. Kände mig lite smådeppad och saknade henne.

H-I körde iväg och hämtade J och när de kom tillbaka fick jag ett fint hemmagjort kort av J och en ett presentkort av H-I, tack för att du fattade min "fina lilla vink", hmm, hmm.....

Efter lunch skjutsade vi J tillbaka och körde vidare till Ängelholm och hälsade på H-I's mamma, stannade vid en affär och köpte blommor till henne. Väl i Ä-holm fick vi kaffe och kakor. Efter några timmar var det dags att köra hem igen.

Tack vare att J hade varit uppmärksam när när hon kollade Sydsvenskans nätbilaga kunde hon varna oss för att köra motorvägen till Ängelholm, istället tog vi en liten omväg, som visserligen nog tog en kvart länge en den vanliga vägen,men det var inte så farligt. På måndagmorgonen kunde man iallafall läsa att det på motorvägen hade varit över två timmars kö! Tack J för att vi slapp spendera flera timmar i kö!


"Plågade! H-I hela vägen fram och tillbaka med att spela cd-skivor så han inte fick höra på sporten, haha, någon gång ska man väl få sin vilja fram, denna mors dag passade ypperligt. Spelade Kashmir med Led Zeppelin, gamla crooners från 50-talet och lite blandat. Har haft Sway på hjärnan en längre tid men det ska var den gamla Swaylåten som Pussycat Dolls hade en hit med 2004, tyvärr gillar jag inte deras version. Den bästa hitills är väl trots allt Dean Martins version.

Annars så ägnade jag det mesta av kvällen åt att försöka skriva ner låtar till min låtlista, inget lätt jobb, man vill ju ha med så många låtar och så blandat som möjligt, men det finns ju himla mycket bra musik, hur ska man kunna välja?

Inga kommentarer: