fredag 1 juni 2007

På kurs med Kurt.

Nja, kanske inte men tisdagen inleddes med kurs och fortsatte på eftermiddagen med en annan kurs och efter det kände man sig ganska mör.

Hade beställt tid hos min frisör och som vanligt var det jättetrevligt, mitt hår blev väldigt fint tyckte jag, t.o.m. bättre än vad det blev förra gången. Började känna mig lite konstig eftersom jag hade missat lunchen och inte ätit något sedan tidig morgon, bara druckit lite kaffe.

På kvällen blev huvudvärken snabbt värre och på natten mådde jag riktigt illa och migränen bara tilltog. Fick ringa och sjukanmäla mig mig på morgonen. Tog min migränmedicin igen och det fick mig att somna efter ett tag. Vaknade ganska groggy och tog en lång dusch och åt lite sallad.

La mig tidigt och försökte läsa lite, började på The Vampire Mountain av Darren Shan, den var spännande men jag släckte tidigt.

Torsdagen började med kurs och sedan gick H och jag och köpte sallad, kyckling och bacon. Jobbade hela eftermiddagen med webben och när jag gick hem började huvudvärken, som jag hade försökt trycka ner hela dagen med tabletter, att komma tillbaka. Jag tror att det är vädret som gör det eftersom jag är så väderkänslig, först är det kallt, några timmar senare skiner solen som vore jag på värsta playan och ytterligare några timmar senare så regnar det.

På kvällen hade jag bestämt med en kompis som skulle komma hit och hälsa på. Trodde nästan att jag skulle få ställa in det, men huvudet började kännas lite bättre. I kom och vi satt och pratade några timmar, allltid lika trevligt. Eftersom hon hade ätit så drack vi bara kaffe och jag la mig jätttehungrig. Läste ut Darren Shanboken. Vaknade och hade världens magknip.

Fredagen inleddes med, gissa vad? Just det, kurs igen, detta var dock den sista så nu kan man kalla sig certifierad webredaktör, inte illa. Tyvärr innebär det inte att man blir smart per automatik, vilket är synd, det kunde jag ha behövt!

Mådde fortfarande inte riktigt bra och eftersom jag inte ville dricka kaffe när jag hade ont i magen kom huvudvärken som ett brev på posten. Ok, fler tabletter, för att gardera mig tog jag nu piller för både huvudet och magen.

Åkte till PayC för att köpa en viss sorts plastglas men av glasen syntes det inte mycket, endast några skarpt orangea fanns kvar och det var inte direkt det jag hade planerat att köpa. Var och kollade i flera affärer efter glasen men icke sa nicke!
H-I fick inte heller tag på en laddare till min telefon, laddaren till min (relativt)nya telefon har nämligen blivit så bokad att den inte kan användas. Får väl köpa en ny imorgon, (laddare alltså) detsamma gäller mina rackarns glas, får fortsätta att leta efter något liknande. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa ut nr 5 om Darren Shan och passa på att reservera de andra böckerna i den serien.

Inga kommentarer: