lördag 16 juni 2007

Snart midsommar och inte ens Black Dog kan få mig att varva ner.

Long time no see, ja jag vet, jag vet, jag har varit jättedålig på att skriva men jag har några helt perfekta ursäkter. Jag har haft jättemycket migrän, vilket också är orsaken till att jag sitter hemma denna regniga lördagkväll istället för att vara på fest med min käre man!

Den andra orsaken är att jag har fullt upp med både jobb och att försöka fixa inför sommarens födelsedagsfest, inte hjälper det att jag är väldigt stressad på jobbet eftersom jag inte hinner göra vad jag alltid tror att jag ska hinna med. Eftersom jag inte ska tillbaka till mitt gamla jobb efter semestern så känner jag att jag måste hinna med en hel del där, skriva listor och planera en massa. Det andra är att jag inte hinner med att göra det jag känner att jag verkligen vill göra, d.v.s. jobba med webben. Om jag bara hade hittat de saker inför festen som jag letat efter så hade jag varit glad. Jag tror vi har varit i 10-12 affärer och inte hittat ett jota!

Iallafall, nästa vecka har jag semester, ska storstäda huset så det gör inget att man har lovat regn hela veckan, bara jag slipper huvudvärk så är det......halvok. Visst hade det varit skönt med lite sol, kanske inte den fruktansvärda hettan som helt sög musten ur en som var i början av denna veckan, utan lite lagom fint , skönt, underbart midsommarväder!

Kan knappt fatta att det är midsommar nästa vecka, det känns som om halva sommaren har försvunnit utan att den ens har börjat. Det är bara några dagar tills min kära dotter ska åka till Grekland på semester och sedan kommer jag inte att se henne på över en månad! Visserligen ska hon bara vara på semester i en vecka men när hon väl kommer hem sticker hon direkt till gotland och pojkvännen. Sen är det snart dags för mig och min äkta hälft att åka på vår lilla semestertrip till California.

Jepp, ska till San Diego den här gången men tänker nog försöka ta mig till Los Angeles ett par dagar själv under tiden H-I sitter på någon "tråkig" föreläsning. Tänker också ta en liten avstickare till Santa Monica som jag blev så himla förtjust i förra gången vi var där. Kan inte fatta att det bara är fyra korta små veckor innan det är dags. Jag har redan börjat få lite resfeber, gillar egentligen inte att flyga så länge.

Usch, nu blir jag stressad igen bara jag tänker på allt som jag har kvar att göra och kom plötsligt att tänka på packningen inför resan, det gör inte direkt att jag blir mycket lugnare. Det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång! Imorgon får det bli jobba av, vilken tur att jag var förutseende och tog semester!

Har precis tittat lite på en dvd som jag lånade i förra veckan och inte hunnit med förrän idag, filmen heter Förortsungar och jag tyckte att den var sådär, Gustaf Skarsgård och Beylula Kidane Adgoy var jättebra, men filmen var ändå bara sådär tyckte jag.

Läser just nu Kurt Vonneguts självbiografi, En man utan land, och jag kommer på mig själv med att sitta/ligga med ett leende i hela ansiktet, jag inser varför jag tycker så mycket om Slakthus fem, den helt absurda humorn som alltid har en viss svart verklighetsbakgrund. Mm, det är något jag gillar, just nu varvar jag den med en massa kokböcker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tycker jag att black doggy borde blogga lite. Trodde att zeppelins förmodade återförening skulle ge lite ljud i bloggen. Eller kanske spice girls?

Kramkram!