tisdag 10 juli 2007

Gott och blandat.

Ja, nu har det verkligen gått troll i att få tid att skriva här. Massor av saker har naturligtvis hänt. Min kära dotter har bott hemma i två veckor under tiden hon har jobbat, sedan åkte hon och en kompis iväg på själva midsommarafton för att få lite sol på sig, turen gick för jag vet inte vilken gång i ordningen till Grekland, denna gång till Chania. Jag som aldrig har varit i Grekland är riktigt avundsjuk, får nog se till att försöka komma dit någon gång, och se om jag tycker likadant som alla som har varit där. Jag hör bara lovord hela tiden, dock vill jag aldrig åka dit så sent

Denna gången var det tydligen en värmebölja med 45 grader varmt, puh, det hade jag aldrig stått ut med! Tyvärr så stannade J bara kvar i Lund en dag efter att hon kom hem från Grekland, på söndagen flög hon till gotland för att fortsätta att jobba på sitt andra jobb. Tyvärr för oss för det har varit jätteroligt att ha henne hemma.


Iallafall så tror jag att jag har disponerat min lediga tid, fyra dagar, väl. Jag har städat och gjort iordning de flesta lådor och skåp o.s.v. Tillsammans har vi städat lite i källaren och försökt fixa så det ska se fint ut. Svaren till min och J's gemensamma födelsedagsfest har droppat in och till min stora glädje har de flesta svarat ja. Några har svarat ja och sedan ringt återbud. Sedan är det några som inte kan komma och det tycker jag är jättesynd. Cateringen är anlitad till en del av buffén och tårtorna är också beställda, med hemmagjord design!

Inga kommentarer: