tisdag 10 juli 2007

Vampyrer och andra av nattens kreatur.

Ja, så många andra än vampyrer har det kanske inte varit, men desto mera om sådana. Har precis läst ut den 12 och sista boken av Darren Shan om Skräckens cirkus. Jag ville bli klar innan min riktiga semester ska börja och det har varit väl värt besväret! Alla som inte har läst borde göra det, se där, ett boktips inför semestern, har ni inte läst någon av dessa böcker innan så har ni semestern räddad!

Jag har varvat vampyrerna med att vika en massa servetter och det har jag verkligen gjort en masse! Besticken är inlindade i servetterna, vita och rosa och de är i sin tur ombundna med gröna band och har en fin rosavit blomma nedstucken innanför bandet. Alla står nu i sin korg och väntar på gästerna. Färgtemat går i rosa och vitt på festen och jag tror att det kommer att involvera rosor och kanske några vita blommor. Iallafall så har jag lite planer åt det hållet.

Annars har det varit en massa huvudvärk, den ser inte ut att släppa med detta extrema lågtryck som har varit här. Vi har totalt sett fått flera hundra millimeter regn i juni månad och det har i princip regnat varje dag. Vissa dagar har det öst ner hela tiden och jag är ganska trött på det just nu. Dock vill jag inte ha för varmt, 23, 24 grader är helt tillräckligt för mig. Vi får väl se hur det kommer att utveckla sig, bara det inte regnar på vår födelsedag!

Inga kommentarer: