fredag 5 oktober 2007

Alltförlängesedan.

Jo, jag vet det har gått väldigt länge sedan jag skrev något senast.
Nu ska jag dock försöka komma med en en fyllig rapport......
Jag tog ett inte alltför tårfyllt adjö, farväl av mitt gamla jobb (som jag troligen måste tillbaka till i februari)och sedan kom då äntligen semestern. Jag jobbade fram till torsdagen den 12/7 och gick hem till ett helt nystädat hus och helt färdigpackade väskor.

Jag hade också roat mig med att förbereda inför festen som skulle gå av stapeln några dagar efter att vi skulle komma hem. Vi hade bestämt att festen skulle gå i rosa och vitt vad det gällde dukningen och jag hade köpt svarta tallrikar, rosa muggar och svarta plastbestick. Dukarna skulle vara vita med långa rosengirlanger, lösa rosa rosenblad, rosa, gröna och blå fjärilar. Sedan bestämde jag mig för att vi skulle ha riktiga vin- och ölglas och även riktiga kaffemuggar. Det är så mycket godare att dricka ur sådana istället för att balansera på jätteheta kaffemuggar och dricka gott vin ur plastglas. Allt detta hade jag redan förberett alltså.

Något som tog väääldigt lång tid och som jag är glad att jag hade gjort i förväg var att linda in alla bestick i vita och vackra rosa servetter från Marimekko, sedan lindade jag grönt bastband och knöt fast om besticken och fullbordade det med att sticka in sidenblommor i olika rosa nyanser i bandet. Det blev så himla fint så jag var mer än nöjd med att jag hade lagt tre timmar på att slå in dessa 100 par bestick. Puh!

Inga kommentarer: