fredag 5 oktober 2007

Mot Sherwo..oj, San Diego

Tidigt,tidigt gav H-I och jag oss iväg med taxi till Svågertorp för vidarebefodran till i första hand Kastrup. Väl där och efter att ha gått igenom en ganska omfattande visitering gick vi ämtligen ombord på Delta Airline med destination Atlanta. Jag är alltid ganska stressad innan vi väl sitter på planet och denna gång var inget undantag.

Jag hade dock försett mig med en packe böcker som jag hade fått av J, jag tror att hon hade haft dem med sig när hon var på Kreta. Iallfall hade jag reselektyr som räckte hela vägen. Jag läste, Drömstället av Meslissa Banks, som var ganska bra, The Traveller, Vandraren, av John Twelve Hawks som var riktigt bra, kanske med undantag av slutet som var typiskt gjort för en uppföljare, vilket det också har kommit en ganska nyligen som heter The Traveller - Mörkrets flod. Jag bara läste och läste, slötittade lite på Blades of Glory som var sådär, ganska tramsig med vissa roliga inslag.

Sedan orkade jag inte läsa fler böcker utan läste lite tidningar och filosoferade lite över vad jag skulle göra när vi kom fram. Efter sådär 9½ timmar mellanlandade vi i Atlanta och där var det varmt, vilket kändes på den lilla bit vi var tvungna att gå från planet till transithallen. Först fick vi dock genomgå en ordentlig genomsökning igen, av med strumpor och skor, av med koftan, (det är kallt på planet) öppna alla väskor o.s.v. men ok, det är ju för en god sak.

Väl inne i USA fick vi åka tåg en bra bit inom flygplattsen för att komma fram till vår gate. Det märktes att det trots allt är världens största flygplats enligt vad jag har läst. Vi fikade lite, tack till alla högre makter för Starbucks, gick och köpte ett lipsyl, mina läppar var torra som fnöske.

Sen var det snart dags att borda nästa plan för vidarebefodran till vår slutdestination, San Diego. Väl där tog vi en taxi till hotellet som var jättefint. På vägen dit kunde man se den fantastiskt vackra bron till Coronado Island, den syntes också ganska bra precis när man flög in till San Diego.

Vi fick ett rum på första våningen tack vara att jag inte gillar att åka hiss. Sängen var den näst bästa hotellsäng jag har sovit i och allt var fint om än inte lyxigt. Vi gick en snabb runda och kollade in den närmsta omgivningen, sen gick vi tillbaka till hotellet i den underbart varma och sköna natten, vilken skillnad mot det ganska kalla och framförallt regniga sommar vi lämnade bakom oss när vi åkte iväg. Tillbaka på hotellet gjorde vi en kopp kaffe sen började vi känna oss ganska trötta. Efter ganska exakt 22 timmar på resande fot gick vi och la oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

OJojo, så du har börjat blogga igen. Fast inläggen handlar om dåtid... jaja, det är väl bättre än inget. Kramkram!