måndag 29 oktober 2007

San Diego fortsättning

Söndag och samma mönster, åt frukost tidigt, denna gång på restaurangen, H-I åt som vanligt en jättefrukost som inte alls lockade mig, utan jag höll mig till toast.
Sedan gick vi en sväng nere i hamnen och kollade på de fantastiskt fina segelfartygen som låg där. Star of India hette det finaste och det kan man kolla in här. Ett annat snyggt skepp var Master and Commander-skeppet som användes i filmen med samma namn.

Det enda man behövde se upp med när man flanerade runt i San Diego var att det fanns otroligt många cykeltaxin, d.v.s. studenter som jobbade för turistkontoret skjutsade runt folk i sina cykelkärror. Vi utnyttjade dock aldrig detta trots riktiga skoskav lite överallt på fötterna.

Under tiden H-I jobbade gick jag till ett stort köpcentrum, som heter Horton Plaza, där fanns allt! Starbucks för ett kontinuerligt koffinintag, Ben & Jerry om man ville äta underbar glass och ett anatl resturanger och affärer. Det enda som det inte fanns en jättelik affär av var bokhandeln, den var ganska lite och hade ett ganska litet sortiment, där fanns ingen anledning att hänga någon längre stund. Istället gick jag till den gigantiska skivaffären och kollade runt ganska länge. Macys fick ett lååångt besök, Nordströms likaså och efter ett tag kom H-I dit och vi åt lunch tillsammans hos fisknazisten. Sedan gick H-I tillbaka till jobbet och jag forsatte att shoppa. Affären intill hette Ralphs och var en jättelik supermarket som det var jättekul att gå och titta i. Tog det lugnt på kvälen gick en runda i San Diego by night, imorgon skulle det bli en spännande dag då jag tänkte överge H-I och åka till Los Angeles för att träffa en e-mail-kompis från Santa Monica som jag aldrig hade träffat innan. Vi hade gjort upp om att mötas på Union Station, järnvägscentralen i Los Angeles.

Inga kommentarer: