måndag 29 oktober 2007

San Diego

San Diego var underbart, en stad jag gärna åker tillbaka till. Vaknade tidigt enligt svenk tid, utsövd och full av upptäckslust fick vänta några timmar innan de första frukostrestaurangerna öppnade. Som tur är hade vi en väldigt nära hotellet och vi travade dit och beställde, här gjorde jag min första miss. Jag tillhör dom som gillar Dr Pepper och beställde det, men usch, fy och blä, jag gillar inte amerikanskt vatten, Dr Pepper med klorsmak är ingen höjdare! Annars god frukost, bagels med cream cheese och frukt. Utsikten från kaféet var fantastisk, tvärsöver gatan fanns hamnen med segelskepp och restauranger, fik allt som kan tänkas, helt underbart.

Sedan blev det upptäcktsfärd, vi gick runt ganska mycket i San Diego, vi kom bl.a till en World Market som vi var tvugna att kolla in, Sverige fanns representerat med Gillekakor och Zoegas kaffe. Köpte en underbar rosentvål från Frankrike.
Vi kollade upp vilka affärer som fanns och kollade in restauranger och var Starbucks låg o.s.v.

Åt lunch på hotellet, fick nog den starkaste kryddade kyckling jag någonsin ätit, men gott var det.

Fram på eftermiddagen började vi känna oss ganska trötta men H-I skulle registrera sig på sin konferens på kvällen så vi tog en rundtur med båt. Båten hette Hornblower och det var underbart att åka ut och få lite extra svalka, även om det var precis lagom varmt hela tiden.

Vi såg en massa intressanta saker på denna rundtur, t.ex söta sjölejon som låg på bojar och solade, vi såg bl.a USS Ronald Reagan, ett av världens största hangarfartyg som hade sin hemmahamn i San Diego, 80 flygpan och 5500 sjöman fanns ombord detta gigantiska skepp, man berättade att en otränad person hade ca 30 sekunders överlevnadstid på däck i strid om man inte var tränad för att jobba där.

USS Ronald Reagan

Vi såg även USS Midway som numera var omgjort till ett museum där man även kunde gå och fika. Så tillbaka till hotellet, jag satte mig ute och läste lite med H-I gick och registrerade sig, sedan blev det en tidig kväll.

Inga kommentarer: