torsdag 25 september 2008

Bokmässan

Imorgon är det dags att åka till Göteborg igen och gå på bokmässan, Det ska bli jätteroligt och eftersom jag har seminariebiljett så ska det bli extrakul. Jag ska dessutom gå på ett seminarie med en av mina favoritförfattare, Hanif Kureishi, hoppas att jag kan få en bok signerad av honom också.

Sen har jag prickat in ett par andra seminarie, får se hur många som jag kommer att gå på, iallafall så hoppas jag få höra på Helena Henschen, ett seminarie om Alexandra Kolontaj verkar också vara väldigt intressant. Sen måste man ju gå runt och kolla på alla böcker, nyheter, kolla på mattorget och se om man kan få se t. ex Leila Lindholm eller någon annan rolig kock laga mat.

Troligvis kommer man att se en hel del kändisar där men imorgon är det trots allt böcker och författare som står i blickpunkten.

Det tråkigaste med morgondagen är att min kära dotter, dotterson och svärson kommer att åka bort på 14 dagar, det är inte klokt men jag saknar dem redan! Jag är faktiskt inte riktigt glad om jag inte får träffa dom ofta.

Men, men, nu är det dags att förbereda inför morgondagen, 6.45 ska jag stå och vänta på bussen!

Inga kommentarer: