tisdag 23 september 2008

Det nya året.

Det nya året har hitills inneburit en massa nyheter, en del mer en del mindre omtumlande.

Det mest fantastiska har utan konkurrens varit att jag har blivit mormor till världens nionde underverk, det åttonde var naturligtvis min egen dotter. Det blev en liten pojke som såg världens ljus i mitten av juli. Jag tror att jag var mer nervös än de blivande föräldrarna. fortfarande kan jag inte se mig mätt på det lilla livet som blir lite större för varje dag.

I början av maj var det dags för min käre man att fylla jämnt. Vi hade inte lika stor fest som vi hade för dottern och mig på vår gemensamma fest förra året men 45 gäster blev det iallafall. En hel natt gick åt att duka och försöka få in alla borden inomhus då man inte visste hur vädret skulle bli, men som tur blev det ett underbart varmt majväder. Jag överlämnade en ny Skeppshultscykel till min käre make och av dottern och svärsonen fick han en fin kamera. Sen kom alla gästerna och presenterna regnade in, allt från champagne till fotbollsbiljetter, en mycket lyckad dag!

Sen har jag njutit en del av musik, bl.a var vi i Stockholm den 16 maj och såg Robert Plant och Allison Krauss på Hovet. En fantastiskt bra konsert och underbara musiker. Robert Plants röst kan få vem som helst att rysa av välbehag!
Kunde man sen bara få höra honom med resten av Led Zeppelin så vore min lycka fullständig! Tänk att få se och höra Page och Plant tillsammans igen!!!



Sen var det dags för årets bästa konsert ! The Boss på Ullevi. Först hade jag varit lite ledsen för att biljetterna inte var till den fjärde juli, USA'a nationaldag, men sen visade det sig enligt en enig kritikerkår att lördagen den femte juli var den bästa av de två konserterna han gav i Sverige. Vi körde till Göteborg och gick runt lite innan vi gick in på Ullevi tillsammans med lite över 58.000 andra besökare. I tre timmar upplevde jag genuin magi!!! Bruce var ett energiknippe som hoppade och sjöng och showade utan uppehåll.

Inte blev det sämre av att jag fick höra min absoluta favoritlåt alla kategorier, Thunderroad. En annan favorit var en låt som inte hade spelats live sedan någon gång på 80-talet? Drive all night. Allt som allt så jag som vanligtvis inte är den hoppande typen stod och hoppade i tre timmar nästan utan uppehåll.
Hela vägen hem, fyra timmar, så babblade jag på utan uppehåll om hur fantastisk jag tyckte det hade varit. Tack gumman för en underbar present!!!!!!!

Tillbaka till jobbet efter semestern som spenderades här hemma njutandes av barnbarnet med föräldrar, skulle bara ta det lugnt iår. Men trots allt blev det en liten fest för att fira dotterns och min födelsedag med släkten, Alltid trevligt! Endast två biobesök i år, Mamma Mia som jag verkligen gillade, den var en underbart varm och skön film! Sex and the city var ju ett måste efter förra årets upplevelser i New York, inte lika bra, men rolig p.g.a just detta.

Och nu sitter jag här och har börjat planera lite inför julen iår som troligen ska firas på gotland. Jag har fått "dille" på att läsa inrednings- och matbloggar det sista året och verkligen blivit inspirerad av en del.

Inspirerad har jag också blivit av Leila Lindholm och har kollat på de flesta av hennes program. I somras gjorde jag bl. a. hennes chokladpavlova, underbar, hennes cupcakes otroliga, hennes biskvier, fantastiska och nu senast hennes chokladbaguetter, jättegoda! Alltför gott kanske för nu måste jag nog banta lite, jag har nog växt lite för mycket där man inte ska växa.


Just nu håller jag på med att kolla vilka seminarier jag ska gå på på fredag när det är dags för bokmässan igen, Hanif Kureishi är en absolut favorit så honom ska jag garanterat se. Kanske Helena Henschen och några till kan tryckas in på min lista. Egentligen hade jag behövt två dagar där.

Inga kommentarer: