tisdag 23 september 2008

Prinsessfest

Hemma och redan samma dag förberedde vi festen som skulle gå av stapeln om 4 dagar. En massa mat lagades, all logistik fixades och förberedes, tält sattes upp, stolar och bord hämtades, dukades med prinsesstema o.s.v. Massor av pajer, portionspizzor, sallader o. s.v. tillverkades.

Den stora dagen inleddes med att min käre man hämtade dottern och svärsonen. Jag låg kvar låtsades sova och smaskade lite på mitt favoritgodis, jellybeans. När dottern anlänt blev det stor uppvaktning och jag fick underbara presenter av mannen, dottern och svärsonen. Dags för överraskningar. En underbar prinsesssring smidd av en gotländsk silversmed. Ett fantastiskt fint silverhalsband från maken och sen kom ytterligare några fantastiska överraskningar!!!!!!!

En weekend, tre dagar, tillsammans med dottern på Tylösand Spa med mat på kvällarna på den finaste restaurangen, massor av behandlingar, ansikte, fötter, sminkning. Fruktfat, champagne, ja allt som man kan tänka sig vilja ha, Sist men inte minst en resa till New York så jag skulle få vara med när man tände The Christmas Tree vid Rockefeller Center. Vid det här laget kunde jag inte längre fatta att jag hade fått allt detta utan bara grät. Jag fick även resehandbok om New York, plus ett jättefint foto på dottern.

Eftre frukost var det dags att hämta födelsedagstårtorna, vita med röda rosor. Sen skedde allt slag i slag, cateringmaten kom, jag och resten av gänget som hjälpte mig, mannen, dottern, svärsonen, svärsonens mamma och bror, syrran ja alla som som snällt ställde upp och hjälpte till för att jag skulle få duscha och sminka mig och byta om i lugn och ro, fixade det sista innan de övriga gästerna började komma.

Det var en strid ström av folk hela dagen, ca 70 gäster och allt flöt på så där underbart som det sällan görs. Eftersom detta var ett kombinerat kalas för både dottern och mig, vi fyllde jämt båda två, hade vi släkt och vänner till oss båda. Vi fick massor av presenter, jag har aldrig blivit så uppvaktad i hela mitt liv. Hade undanbett mig blommor eftersom vi skulle åka till gotland två dagar senare, men fick en hel del ändå.

Det var två ganska lyckliga jubilarer som städade undan allt, själv höll mannen och jag på till väldigt sent på natten.

Efter två dagar blev det gotland fastän det kändes konstigt att lämna alla presenter hemma, jag hade inte hunnit gå runt och njuta av dem tillräckligt.

Efter ytterligare någon dag var det kul att låta dottern få samma uppmärksamhet som jag hade fått, vi började tidigt med frukost för henne och även hon fick vääldigt många och fina presenter, bland annatt resecheckar, Ipod classic, pengar och kryssning.

På eftermiddagen blev det fin tårta från St Hans konditori och på kvällen urtjusig femrätters middag på Smakrike. Mätta och belåtna gick vi till sängs efter ytterligare en perfekt dag.

Inga kommentarer: