söndag 28 december 2008

Juldagen

Juldagen blev en lugn och skön dag, alla tog det riktigt lugnt, vi spelade spel 500, och Retro, åt en massa godis och även lutfisk och ris á la malta.

Mitt på dagen gick vi alla en riktig långpromenad och det är fantastiskt vad Visby är vackert, just på juldagen när vi kom upp så var marken täckt med pudersnö. Jag hade tyvärr inte min kamera med men O tog en del bilder som jag också ska få så jag lägger in dem då.

På kvällen blev det tv och mer spel och sen var det dags att gå till sängs. Läste ut en bok jag hade haft med mig, Hungerpelen, en ungdomsbok av Suzanne Collins, den var faktisk väldigt bra.

Håller på att läsa två till för jobbets skull , The Red Necklace, en bok om franska revolutionen av Sally Gardner och Legenden om Sally Jones av Jakob Wegelius. Sen ska jag pausa med jobböcker och istället läsa lite egna favoritböcker, bl. a. The Heroin diaries av Nikki Sixx och De välvilliga av Jonathan Littell, båda julklappsböcker, i synnerhet den senare är jag väldigt nyfiken på, kanske för att jag gillar att läsa om andra världskriget.

Dagen efter vaknade jag ånyo med migrän, tråkigt. Åt frukost och sen så packade vi lite och pizza från Torgkassen och sedan fikade vi inne hos O's föräldrar som hade öppet hus för en massa släktingar och vänner. Vid fyra åkte vi ner till båten och klockan fem avgick vi mot Oskarshamn. Hade riktigt ont i huvudet på hela överfarten, Framme i Oskarshamn åt vi på McDonalds och sen hade vi lite mer än fyra timmars bilfärd framför oss. Gissa om det var skönt när vi körde in i garaget. Väl hemma var det svårt att slappna av så jag packade upp allting och la kläder till tvätt o.s.v. det brukar jag alltid göra för jag ogillar att komma upp och ha en massa att göra direkt.

Hela lördagen gick i lugnets tecken och på kvällen hade min migrän ökat igen och söndagsförmiddagen fick spenderas i sängen, har tagit en massa mediciner de senaste dagarna så jag är jättetrött.

Vi beslutade oss att iallafall åka till H-I s mamma i Ä-holm. Det gjorde vi och hon fick sin julklapp, en jättefin mörkblå kofta som hon verkade gilla väldigt mycket, jätteroligt! H-I och jag fick också julklappar, även till J. O och G som vi tog med hem.

Sitter nu och slappar, skriver och kollar på Sagan om de två tornen. Imorgon är det dags att jobba igen så jag ska nog snart gå och lägga mig och hålla tummarna för att migränen ska släppa!!!

Inga kommentarer: