tisdag 9 december 2008

Julfest

Till allt som man ska hinnas med så här inför jul tillkommer den årliga julfesten med jobbet. Den har en tendens att vara ..udda. Ibland rolig ibland mindre rolig. Årets upplaga var, ska jag säga intressant och tankeväckande. Roligast var faktiskt innan festen när vi var några som gick och tog en öl. Trevliga kompisar och mycket skratt.

Maten var i år till skillnad från förra året ätlig, ja, t.o.m. god. Resten av festen lämnade i övrigt en hel del att önska. När jag tog bussen hem kände jag mig i det närmaste beklämd och funderade på om jag nästa år verkligen ska slösa bort en hel kväll så här innan jul för något ganska meningslöst. Jag tycker ju i princip att man ska "ställa upp" och gå på gemensamma aktiviteter, det är trots allt en massa männniskor som sliter för att göra något trevligt och planerar, dukar och gör fint. Så lyckas en person förstöra det mesta genom sitt malplacerade uppförande. Usch ja!!

Söndagen var trevligare ur den aspekten, J och O skulle äta brunch på Hilton och frågade om vi ville följa med och äta och hjälpa till med att passa G. Kan man motstå en sådan fråga? Inte jag i.a.f. Maten var väldigt riklig med en massa gott och G var som vanlig väldigt snäll och satt mest och tittade sig omkring. Jag tror att vi alla blev proppmätta och jag hade inte ätit någon frukost innan och jag åt bara två pepparkakor på kvällen, vilket var fullt tillräckligt, fortfarande på måndagsmorgonen var jag ganska mätt.

Mätt och yr skulle jag vilja säga eftersom jag har varit ganska yr den senaste 1½ veckan ungefär. Nu har jag fått en tid på min vårdcentral och jag ska vara där om ca en timma. Själv misstänker jag kristallsjukan som jag har haft tidigare och som kändes ungefär så här fast t.o.m. värre med mer snurr. Ska be dem kolla mitt ena öra eftersom det känns konstigt. Så mot vårdcentralen!!! Återkommer med en liten rapport senare.

Inga kommentarer: