tisdag 2 december 2008

Vart tar tiden vägen?

Det märks att det börjar gå mot jul just nu, jag tycker inte att jag hinner med någonting alls längre. Jag har börjat köpa lite julklappar men det är svårt att hitta på någonting till en del och det tycker jag bara blir svårare och svårare för varje år.

Just i år känner jag mig lite mer stressad eftersom vi ska fira jul på gotland och i.o.m. det går det bort några dagar från tiden då man är som mest jäktad. Jag ser ju fram emot det och det blir säkert jätteroligt när man väl är där, men nu innan gör det att jag känner mig lätt stressad för att inte hinna med.

Jag har inte köpt så många julklappar än och jag brukar vilja vara ute i god tid och det är kanske det som gör att jag oroar mig.

Hade en trevlig helg nu, spenderade lite tid på lördagen med J,O och G och naturligtvis min kär make och med att köpa en massa hyacinter och julstjärnor, resten av dagen städade jag och bytte gardiner och hängde upp adventsstjärnan. Mina ljusstakar kom också upp i fönstren så nu ser det så varmt och ombonat ut när jag kommer hem på kvällen.

Första advent gick vi bara en liten runda inne i Lund eftersom det var demonstrationer och motdemonstrationer p.g.a. att det var både 1:e advent och 30:e november på samma dag. Obehagligt och otrevligt blev det iallafall med mycket bråk, det lyckades effektivt förstöra all julstämning.

Resten av dagen blev trevlig med middag följt av traditionell julfika med vaniljhjärtan, klenäter, pepparkakor och avsmakning av årets glögg. Dufvenkrooks X-mas Delight smaksatt med kakao var verkligen jättegod.
Bäst av allt var dock att spendera nästan hela dagen med J och G, G som jag fick den stora äran att mata och att gulla med i flera timmar, kunde ju inte bli bättre.

På fredag blir det julfest på jobbet, hoppas att det blir roligt.

Inga kommentarer: