söndag 23 november 2008

Julmarknad på Sofiero

Lördagskvällen var som väntat vädigt trevlig, maten var enligt gästerna god men jag tyckte riset var överkokt. G var förkyld men charmade som vanligt alla, särskilt nu när han försökte vända sig själv hela tiden, han hade lyckts innan på dagen och senare på kvällen vilket vi såg en fin liten videosnutt på, men tyvärr inte när han var här. Men vi kommer förhoppningsvis att få se det IRL snart.

Vi pratade lite om att åka till Sofiero och gå på julmarknaden där idag, men det kändes inte bra när jag vakande idag, ytterligare ett migränanfall på gång, stopppade i mig ett stort antal tabletter och zomig nasal och sov ytterligare ett par timmar.

Sen pratade vi med J men tyvärr hade lille G's förkylning blivit lite värre så de ville inte åka med. Vi körde själva fast jag kände mig lite konstig fortfarande. Väl där kändes det ganska bra.


Det var ju ingen klassisk julmarknad, det var lite försäljning av mat i orangeriet och försäljning av blommor i vinhuset. Själva det intressanta var i slottet och var alla jularrangemang i slottets rum. Det var väl värt de 30 -40 minuternas väntetid i kö utanför i bitande kyla.
Det var mycket kallare än vad jag hade trott och när vi väl kom in var jag helt skakig och migränen började bulta i tinningen. Men, det var en otroligt vacker utställning och jag är glad att vi fick se den, mycket gick i vitt och grönt, mycket från naturen, alltså blad kottar och grenar. Mycket fattigmanssilver och kronor som ljuslyktor, som krukor och bara som prydnad.
Tog några kort, om de blev bra ska jag lägga in några här.
Nu när vi väl har kommit hem och H-I stuckit till jobbet, suck, ska jag snart gå och lägga mig med lite fler migräntabletter.


Inga kommentarer: