fredag 21 november 2008

Se det snöar

Har haft migrän hela dagen men kom iallafall iväg till frisören idag. Nu har jag 2-3 cm kortare hår, jag som så gärna vill ha det lite längre men det känns som om det aldrig blir det, Men allafall jag har som tur är en jätteduktig frisör och hon klipper aldrig mer än vad hon behöver.

Igår när jag skulle lägga mig så upptäckte jag till min förvåning att det hade snöat lite, imorse låg det lite snö kvar på marken och var riktigt halt, sedan har det snöat nästan hela dagen och varit trist väder. Känns verkligen att vintern har kommit nu, det var kallt och blåste lite samtidigt så det kändes i kinderna att det var kallt ute. Så skönt att komma in och tänd lite värmeljus. Köpte några jullöpare idag och ICA's vita ljusstakar där en del av pengarna går tillvälgörande ändamål.

Skulle gärna velat ha ICA's kokbok om husmanskost som bara kostade 25 kr om man hade en premiumcheck, tyvärr tog alla slut förra gången och jag har gått och väntat på att den nya upplagan skulle komma till min affär. Glad ihågen gick jag dit eftersom de annonserade att de hade fått hem dem igen, tyvärr var det inte riktigt sant eftersom just min affär inte hade fått några. Beklagade mig för min syster som genast fixade en till mig via sin dotter som har en ICA affär.

Något annat som jag blev glad över var att idag kom äntligen min baguetteplåt som jag beställde för flera veckor sedan, den var väldigt fin men jag undrar lite över vad jag ska göra med den, Den var nämligen inoljad? Den kändes iallafall väldigt fet och lite trög när man tog i den. När jag väl listat ut det ska jag baka baguetter så det står härligt till hoppas jag.

Nu ska jag förbereda middag tills imorgon då J, O, G, A och S kommer hit på middag på kvällen. Det ska bli Biff Stroganoff med ris och som förrätt grillad tortilla med cheddarost och mangochutney, något som inte låter som en höjdare men som är förbluffande gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

En väldigt god stroganoff var det! Och jag tycker det låter spännande med mycket baguetter! Hjälper gärna till att äta upp dem ;)