onsdag 5 november 2008

Valvaka

Ja så har man då fått vara med om en liten bit historia, Barack Obama blev inte bara Usa's 44:e president utan också den förste färgade presidenten i Usa's historia! Så bra att han vann, jag har verkligen hållit tummarna för honom!

Har sovit lite dåligt de senaste nätterna så förrförra natten läste jag Maya Snows, Samurajens döttrar som var en både bra och väldigt spännande bok, ser fram emot fortsättningen. Sedan blev det en liten bok, Min bok om prinsessor av Amanda Eriksson, i den får man veta en massa nyttiga "fakta" som t.ex att riktiga prinsessor älskar tårta och måste äta minst två bitar i veckan.

Natten till idag var också ganska sömnlös men det gjorde inte så mycket, istället kunde jag följa valvakan på tv. Satt och hejade på Obama och lyssnade till de fantastiska olika varianterna och spekulationerna om hur valutgången skulle bli. Straxt efter tre fick jag dock försöka lägga mig, eftersom jag skulle ha en visning kl. nio och en del skulle förberedas, allt gick jättebra. Konstigt egentligen, idag har varit en sån där toppendag då flera låntagare har varit supernöjda, fick t.o.m. en kram av en liten tjej idag. Sådana dagar uppväger för de gånger när folk är sura.

Kvällen har varit ganska lugn, kom hem 20.45, en snabb dusch, lite gotländskt te och först Leila och sedan True Blood, onsdagskvällarna har snabbt blivit tv-mässiga favoritkvällar.

Inga kommentarer: