torsdag 20 november 2008

Migrän och Jesus

Har varit en ganska jobbig vecka, eller det började redan förra veckan på torsdagskvällen som slutade i ett migränanfall på natten. Migränen ökade i intensitet hela natten och på morgonen var det bara att ringa till jobbet och sjukskriva sig, inte speciellt roligt eftersom jag skulle jobba lördagen också. Men, inte mycket att göra åt det, blev en trist helg med mycket huvudvärk. På lördagen åkte resten av familjen på födelsdagsfest till min svärmor, jag hade som tur var redan innan tackat nej eftersom jag skulle jobba. Var ensam hemma nästan hela dagen vilket var ganska skönt eftersom jag bara låg och mådde dåligt. Synd att jag missade festen såklart.

Ljuspunkten var att jag fick träffa mitt lilla gullefrö , barnbarnet G, en stund sent på kvällen, han var lika god och glad som vanligt. På söndagen mådde jag lite bättre och träffade gullungen lite då också, jag fattar inte att han hela tiden kan vara på så gott humör. Söt som socker är han dock.

Har jobbat som vanligt denna veckan men varit supertrött hela tiden. I tisdags var jag på Jesus Christ Superstar i Malmö, det var strul med att få tag på biljetter fast jag var ute i god tid, eller rättare sagt, det var inte svårt att få tag på biljetter men att hämta ut dem var svårt eftersom Malmöoperan slutade att använda ticnet precis i samband med att man släppte de första biljetterna till JCS. Följden blev att man efter ett antal mail och telefonsamtal (som man aldrig kom fram på), fick åka till Malmö för att hämta ut biljetterna personligen. Men tag på biljetterna fick vi ju till slut.

Nu när vi satte oss ner hade jag de första tio minuterna ett par mikrosekunder då jag somnade till och fick sitta och spänna mig för att inte somna. Pinsamt! Men det var nog att det var så varmt och skönt, man släckte ner ljuset och jag kunde slappna av. Sen tog musikalen fart och det var det inga problem att hålla sig vaken längre.

Den var verkligen jättebra! Ola Salo var suverän som Jesus och Judas i gestalt av Patrik Martinsson (om det var han) sjöng väldigt väldigt bra! Totalt sett kan jag bara instämma i den översvallande goda kritik uppsättningen har fått! Stående ovationer i upp mot fem minuter avslutade det hela och sånt är ju alltid trevligt!! Var pigg på vägen hem men väl hemma slocknade jag som sten.

Resten av veckan har denna delvis förlamande tröttheten suttit i och imorse kom jag knappt upp men det gick. Efter jobbet var jag och fikade med en kompis som jag inte har träffat utanför jobbet på väldigt länge och det var hur kul som helst, borde verkligen göra det lite oftare!!!!

Ska lägga mig innan elva ikväll, imorgon ska jag klippa mig och kanske kanske träffa min kära dotter med familj, blir det inte imorgon så på lördag förhoppningsvis. Iallafall ska jag bjuda henne, svärsonen och barnbarnet + svärsonens föräldrar på middag på lördag när de har vilat ut efter åkturen från Stockholm idag och imorgon. Det brukar alltid vara trevlig att träffa O's familj.

Denna helgen ska jag inte jobba som tur är, hinner kanske vila lite och läsa lite också, ska bli skönt. Nu är det godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var JCS bra. Var också på tisdagens föreställning. Och visst var det Patrik som spelade Judas. Vilken musikalstjärna.

Har samlat det mesta om JCS på denna sida:
http://www.alliwantistheark.blogg.se/category/jcs.html

Där finner du videos, intervjuer osv.

Med vänliga hälsningar
Nilla