fredag 7 november 2008

500 och diplomceremoni.

Efter en ganska lång dag med en pyrande huvudvärk och sent kvällspass på jobbet gick vi och tittade på Johan Wester och Anders Janssons 500 på stadsteatern, hade fått grattisbiljetter på jobbet och det var även en massa kollegor där. Vi satt på balkongen och kände oss ganska säkra på att vi inte skulle bli uppropade på scenen eller något sådant obehagligt. Alltså börjar hela showen med att de zoomar in en person som plötsligt ser sig själv på storbildsskärmen och hastigt och lustigt får en mikrofon och får prata lite med Johan och Anders på scenen, gissa vem? I pausen skrattade alla mina kollegor gott och när vi kommer in så står Anders där med en mikrofon och håller fram den till mig igen, herregud!

Lite senare körde de frågesport och en kollega till mig vann alltihop och fick gå fram och hämta sitt pris, ett jättefint uppslagsverk och en rövskrapa! Gud vad duktig hon var och så coolt att någon jag känner fixade det! Grattis H!

Idag skulle min kära dotter få sitt utbildningsdiplom i universitetets aula och naturligtvis var jag där för att titta på. En fin ceremoni med trevliga tal och efter det mingel med vin och snacks och lite nostalgiska återblickar från min egen avslutning med en del av samma personer som nu var lärare eller kollegor, En väldigt trevlig och lyckad ceremoni, min kära J såg både nöjd och glad ut när vi gick därifrån. G sov sig igenom hela mingelbiten (han kom inte på diplomceremonin eftersom J och O inte ville att han skulle vara med och kanske störa, han är ju trots allt bara 3½ månader gammal. G såg ut att ha det skönt där han sov i sin sele hos sin pappa. En bra dag!

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

kika här ;-)
http://hemochlycka.blogspot.com/2008/11/tack-fr-hjlpen.html
kram