onsdag 8 oktober 2008

Allt närmare gotlandstrippen.

Idag har varit en jobbig dag, igår jag fick gå tidigare från en föreläsning eftersom min migrän som jag hade haft hela dagen blev allt värre. Hela dagen idag har varit ganska jobbig med illamående och lite synrubbningar, har nog haft lite synbortfall för vissa fläckar har varit svarta. Blä och usch!!!

Imorgon ska jag bl. a. ha bokprat på jobbet, det ska bli skoj men det är alltid lite nervöst precis innan man sätter igång.

Ska förhoppningsvis ha några jättetrevliga dagar på gotland, ska försöka gå och kolla på en särskild keramikbutik där. Kanske blir det en fin kammarljusstake som den jag såg på en blogg häromdagen. Hittar jag den så kommer det kanske en bild på den också.

Har jag ingen huvudvärk imorgon ska jag försöka utnyttja tiden på färjan till att läsa en födelsedagspresent, Springsteenland av Camilla Larsson och Fredrik Öster. Sen är det alltid spännande att få reda på vem som får årets nobelpris i litteratur.

Jag var och såg på Les Murray på årets bokmässa och missade att köpa en signerad bok av honom, men jag hoppas att det blir han ändå. Annars så gillade jag Philip Roth på 70-talet men har inte läst något av honom på en massa år. Andra tips är Claudio Magris och naturligtvis Adonis som har varit omnämnd i nobelprissammanhang i många år.

Ladbroke har en lista med oddsen på eventuella nobelpriskandidater här.
Får se om de har med vinnare. En annan rolig sak är ju om det det blir en vinnare som man har läst eller inte.

Inga kommentarer: