måndag 13 oktober 2008

Så var man hemma igen.

Resan till gotland gick fint fast man var såklart trött när man kom fram kl 00.05. Väl hemma hos dottern med familj blev man mött av bäddade sängar och det var så skönt att bara hoppa direkt i säng.



Dagen efter började med god frukost tillsammans med hela vår "gotländska familj" sedan gullade vi med G som var på ett alldeles otroligt gott humör. Fantastiskt vad han hade vuxit bara dessa två veckor som vi inte har sett honom på.



Rundtur ute i Visby med O, J och G och ett besök hos keramikern som gör de fina kammarljusstakarna jag hade tänkt köpa mig en hem, hittade hennes butik men lång näsa fick jag! Ingen kammarljusstake som den jag ville ha fanns kvar, alla var slut och man skulle tvunget få beställa den och få den skickad till sig och jag orkar inte med allt extrabesvär, får se om jag hittar en annan ljusstake i samma stil eller om den finns en annan gång jag kommer till Visby. En liten liten grå vätte från samma butik blev det iallafall.



Sedan blev det goda lunchmackor som vi köpte ute på stan och tog med oss hem. En lugn eftermiddag med fika innan det var dags att äta middag med O's familj. Jättegoda italienska köttbullar i tomatsås och chokladhallontryffel/tiramisutryffel med färska hallon till kaffet mums, G var fortfarande på lika strålande humör.

Lördagen inleddes med lite shopping, bl.a några små mått i melanin från Rice i olika färger som jag inte kunde motstå. Sedan fick jag två jättevackra silverkedjor av min snälle man från min favoritsilversmed i Visby. Sedan blev det en liten utflykt till Ljugarn med hela familjen där vi fikade och gick en promenad bland lite raukar. G var som vanligt idel solsken fastän vädret var ganska grått även denna dag.


På kvällen blev det lite olika mat, jag och J. åt kycklingspett som var jättegoda, de andra åt pizza, kebab och nachos, lite blandat vad man gillade bäst.

Sen var det bara att börja packa och försöka stuva in allt i bilen så att det var klart på morgonen när vi skulle åka hem igen. Bilen blev minst sagt fullastad med allt från barnvagn, babysitter, amningskudde, resväska och blandade väskor och kassar.



Halv sju på söndagsmorgonen blev det till att stiga upp och ge sig iväg så man var vid båten kvart över sju. Fem över åtta gick båten och dennna gång blev det Visby-Nynäshamn, visserligen inte den närmsta vägen men båten till Oskarshamn gick inte förrän ganska sent på eftermiddagen och det skulle ha inneburit att vi inte hade varit hemma här förrän tidigast två på natten. Nu var vi här kl. nio på kvällen trots mycket längre resväg, skönt att vi kunde lägga oss i tid för jobbet idag lät inte vänta på sig. Jag kunde iofs börja några timmar innan jag började på mitt jobb men H-I var uppe tidigt som vanligt. Mest imponerad är jag av G som sov, åt och charmade alla genom att vara den gladaste baby jag träffat, att han sen är väldigt söt gör ju inte saken sämre.


Tillbaka till jobbet där det mesta var som vanligt, det kommer att bli en jobbig vecka eftersom jag kommer att jobba sent hela veckan. Inser att kl. fem på kvällen är det tidigaste jag slutar denna veckan överhuvudtaget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att se bilder från raukarna, kom ju aldrig dit på riktigt :)

kram!