måndag 6 oktober 2008

Snart gotland.

Börjar med det viktigaste, Rosa bandet. Gå dit och kolla, skänk eller köp någon av deras kampanjvaror.

Ja, nu är det bestämt att vi åker till gotland på torsdag och tillbaka på söndag, Det blir en lång resa och lite tid men det ska bli jätteroligt! Inte minst att träffa dottern och hennes lilla familj.

Det har varit en lång helg, jobbade både lördag och söndag och totalt tio dagar med bara en dags ledighet, men nu är det gjort och av de tio dagarna är det bara tre kvar att jobba. Sitter här och lyssnar på Barenaked ladies från Toronto, just nu har jag snöat in på Brian Wilson från deras albumdebut Gordon. Kanske ingen låt som håller i längden men just nu känns den rolig att lysssna på.

På tal om Toronto så sitter jag och kollar om jag kan hitta när It might get loud kommer på dvd, men jag kan inte hitta någon information om det. It might get loud av Davis Guggenheim hade världspremiär i just Toronto med de tre huvudrollsinnehavarna närvarande. Lyckliga dem som fick se både Jack White, the Edge och sist men definitivt inte minst Jimmy Page både på vita duken och i verkliga livet! Hoppas de släpper den snart, det ska bli jätteroligt att se den. En annan dokumentär som hade varit rolig att se är Dream of life som handlar om Patti Smith och är inspelad under en 11 årsperiod.

En kul grej förresten, om man vill kan man ladda hem en tidigare outgiven låt av Bob Dylan, Dreaming of you, som är en outtake från Time Out of Mind. Den går att ladda ner gratis från Amazon.com eller från bobdylan.com. Aldrig fel med lite Dylan eller hur?

Några böcker som jag också är ganska sugen på är the Heroin Diaries : spillror ur ett rockstjärneliv av Nikki Sixx och Från Abba till Zeppelin - Calveros 70-tal av Christer Olsson och Torbjörn Calvero. Två böcker som jag gärna vill läsa.

Ytterligare en bok om musik och musiker på min önskelista är Love Janis, en bok om Janis Joplin av hennes syster Laura som tillsammans med deras bror Michael förvaltar Janis musikaliska arv. Love Janis har också blivit musikal på Broadway.
Borde man inte åka till en sväng till New York, det här är ytterligare en orsak att besöka "the big apple".

Inga kommentarer: