torsdag 16 oktober 2008

Snart har det gått en vecka till

Denna vecka har det verkligen inte blivit mycket vila av, har jobbar sent varje kväll, bara igår och idag har det blivit 22 timmar. Usch, inte undra på att man känner sig trött.

Inte har det blivit mycket gjort här hemma heller och egentligen behöver jag städa lite men det får bli på helgen, visserligen jobbar jag på söndag men lite ska jag väl hinna med.

Ikväll efter jobbet var jag och min käre man och handlade lite nya kläder till honom inför hans stundande Usa +Kanadatripp. Mitt i köpcentret ligger en affär, typ Sia, och där tronade en jättelik ljuspyntad julgran!!! Alltså, jag gillar verkligen julen och pyntar hej vilt men det här är ju verkligen alldeles för tidigt, så tidigt att det inte blir kul. Spänningen kring jul och allt det mysiga med julpyntandet o.s.v. försvinner om man har julgranar i skyltfönstren mer än två månader innan jul! Tummen ner för sådana affärer!!!

Ska försöka lägga mig tidigt idag så jag orkar upp och hinner förbereda lite middagsmat tills på kvällen då min kära dotter med familj kommer och hälsar på. Ska bli jätteroligt att träffa dom!!!
Särskilt den lille gullungen, mitt kära barnbarn, ska bli extraroligt att träffa.

Just nu läser jag en ungdomsbok som heter Kabinettets hemlighet av Martin Widmark och den verkar vara bra, hinner kanske läsa ut den ikväll eller imorgon. Bäst jag lägger mig nu om inte alla planer ska omkullkastade.

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Oj, julgran redan!! Det var ju tidigt..

Du undrade om rosa färgen i mina maränger - jag droppade ner 10 små droppar och rörde om - så var det rosa!