måndag 27 oktober 2008

Måndag och jag är redan uttröttad

Har kanske orsak till det, har kollat min agenda och har sedan den 1 september jobbat sex helger, inte båda dagarna men sexdagarsvecka. Kom hem sent i går också, var i Ängelholm och såg på ett lustspel, På rasten mina gossar. Roligt och bra musik, man hade lyckats få in både Neil Sedaka och Pink Floyds musik i det.

Har iallafall något roligt att se fram emot på onsdag, om jag hinner hem till klockan nio så börjar ett nytt avsnitt av True Blood, en sprillans ny vampyrserie, första avsnittet sändes föra veckan och det verkade lovande.

Annars var det tillbaka på jobbet och nu när vi har gått över till vintertid är det mycket riktigt, som min kära dotter påpekade, nästan mörkt ute när man slutar jobbet. Enda trösten är väl att det snart är jul.

Har de senaste dagarna blivit bjuden på två stycken jättegoda soppor, J & O bjöd på jättegod morotssoppa med timjan och M & A bjöd på likaså god pumpasoppa. Egentligen tillhör soppa det man inte äter så ofta och varje gång så frågar man sig varför inte när det är så gott.

Inga kommentarer: