tisdag 8 maj 2007

Happy birthday!

Återigen upp tidigt och börja fixa, först bakade jag två jättestora potatisgaletter som jag hackade en massa färska örter, rosmarin och salvia, och hällde över galetterna. Doften var helt underbar av de färska örterna. Sedan var det dags att göra de roligaste sakerna, jag gjorde ruccola och avocadosallad, bulgursallad med en massa olika grönsaker i, ett stort fat med machésallad, färsk mango, och två olika sorters kräftstjärtar, varav en sort var marinerad.

Hade precis köpt en ananasskärare och en färsk ananas, med skäraren kunde man göra helt perfekta runda ananasringar vilket jag också gjorde. En skål med blandad färsk frukt och melonkulor och mynta, en röra med soltorkade tomater och oliver fick också plats på bordet, likaså en tomat och mozzarellasallad. Slutligen värmde jag de ugnsbakade rotfrukterna och hällde över oliver och fetaost. Nu kändes det mesta klart och nu var det bara att invänta gästerna.

Innan dess var det dags att uppvakta födelsedagsbarnet, om inte på sängen så i soffan över frukost, efter presentutdelningen tog jag en snabb dusch, varm denna gången, sedan var det H-I's tur att duscha.

Straxt efter började gästerna att droppa in, först kom J och O och sedan kom en skön blandning av släktingar och kompisar. Det var en helt fantastisk dag, inte minst vädermässigt med 26 grader varmt ute, nästan som en högsommardag!

Vi satt ute hela dagen, enda gången folk var inomhus var för att hämta mat och sedemera tårta, färska jordgubbar från Holland visserligen, men väldigt goda, belgisk choklad, alltid god och dragerade solrosfrön i choklad.

När gästerna gav sig av tror och hoppas jag att de var mätta och nöjda, det vet jag att H-I och jag var iallafall!

Lite bilder från söndagen:
































Inga kommentarer: