tisdag 8 maj 2007

Måndag morgon och huvudet känns tungt.

Måndagmorgonen började med ett tre timmar långt möte, trevligt att träffa alla möjliga trevliga arbetskamrater. Efter det så var det dags att följa med på en visning som jag så småningom ska ta över efter tjejen som jag ska vikariera för. Intressant om än inte så lockande. Gick från jobbet vid 16.30 Var hemma här igen vid sextiden och festade på rester. Kände mig helt urlakad och trött.

Lite senare på kvällen kom J och O och även de fick äta rester. Kollade på min danska favoritserie, Anna Pihl, jag tycker fortfarande att den är väldigt bra! J och O satt och pluggade flitigt hela kvällen. Efter Anna Pihl tog jag fram en bok som jag hade lånat tidigare på dagen av en av mina favoritbibliotekarier, nämligen tredje delen i Legenden om Darren Shan, Dödens Tunnlar. Jag sträckläste den, det gick helt enkelt inte att lägga ifrån sig den, så himla bra var den! Jag var helt enkelt tvungen att reservera del fyra åt mig även om den bara har kommit på engelska än så länge. Totalt finns det tolv delar så är alla lika bra så har jag något att se fram emot!

Lite senare på kvällen blev det kaffe och tårta och jag började piggna till, tyvärr började det också bli dags att lägga sig så efter en dusch hoppade jag till sängs. Hade inga problem att somna, kanske delvis för att jag kunde höra de lugnande ljuden från J och O som var så gulliga och sov över för att jag skulle slippa vara ensam nu när H-I är i Karlskoga.

Inga kommentarer: