lördag 12 maj 2007

Veckan har flutit på i ett jämnt tempo, på onsdagen kom H-I hem från en affärsresa och det är ju alltid trevligt att ha honom hemma. Här är så väldigt tyst utan någon annan än mig själv här.

Hela onsdagen och torsdagen jobbade jag inne i stan, förutom ett kort avbrott för besök hos tandläkaren. Lagade en tand, eller rättare sagt, bytte fyllningen i en tand. Tyvärr ska jag dit igen på måndagen, för att göra samma sak med en annan tand, denna gången dock en hörntand. Har en känsla att det kommer att svida en hel del i plånboken.

Har ett konstigt "problem" när jag går till tandläkaren, jag är inte speciellt nervös eller så, problemet är snarare tvärtom, jag håller på att somna så fort de fäller ner britsen. Sedan är jag jättetrött hela dagen, borde egentligen bara boka in sena eftermiddagstider så jag kan åka hem och lägga mig direkt.

Hade iallafall jättetrevligt i torsdags, vi är några som sitter och jobbar tillsammans och det är väldigt roligt och lärorikt, här kan man hela tiden fråga om det är något man inte förstår eller har glömt bort.

Fredagen var jag på mitt vanliga jobb, det var dåligt väder, som det har varit hela veckan, mitt huvud började dunka ännu mer och vid tolvtiden var jag tvungen att ta en Zomig Nasal igen. Satt och undrade om det skulle bli någon fest på kvällen för mig.

Skyndade mig att låsa, blev hämtad, skyndade oss hem och duschade och bytte kläder och sedan iväg till Ängelholm, var ca 15 minuter försenade men det blev bra till slut. Migränen fanns där hela kvällen men ganska långt tillbakatryckt. Maten ok, likaså tårtan. Tackade nej till alla drycker utom Vichyvatten och kaffe.

Kändes oss ganska nöjda när vi körde hem. Hade tre cd-skivor med i bilen så vi lyssnade igenom Have a nice day med Bon Jovi, soundtracket till Pop goes my heart och Different Class med Pulp på fram - och tillbakavägen. Common people och Disco 2000 är fantastiskt bra låtar.

Somnade ganska snabbt efter att jag hade lagt mig men vaknade flera gånger som jag brukar göra varje natt.

Inga kommentarer: