fredag 18 maj 2007

Ryggskott och annat elände.

Vaknade på tisdagsmorgon och kunde inte stiga ur sängen, ryggen/höften var helt låst. Insåg att det nog var läge att försöka få en tid på vårdcentralen. Slapp vänta så länge i kön och fick en tid redan 10.15. Efter att ha släpat mig dit konstaterade doktorn att det mycket riktigt var ryggskott och att det troligen även var ischias. Fick en masssa starka smärtstillande tabletter och en remiss.

Gick hem och tyckte synd om mig själv ett tag. Ringde till jobbet igen och sa att jag nog inte kom tillbaka denna veckan. Imorgon är det dock en kurs som jag måste ta mig till ska försöka proppa i mig tabletter och gå dit. Satt/låg/stod resten av dagen eftersom inget kändes särskilt bra.

Försökte läsa ut Parasiten av Scott Westerfield, S har du läst den? En bok om vampyrer med ett litet annorlunda tema. Läste även ut Black Vinyl, White Powder, av Simon Napier-Bell, den var intressant. Synd bara att det är en förkortad upplaga, får nog skaffa den i fullängd. Dagen slutade ungefär som den började med ganska starka smärtor.

Inga kommentarer: