fredag 18 maj 2007

Kristi Himmelsfärdsdag.

Idag skulle T och S komma och hälsa på. Det var bestämt sedan länge och första gången på mer än ett 6-7 månader sedan de var här. Fick bestämma något enkelt som gick snabbt att göra utan för mycket besvär. Det blev örtbakad kycklingfilé med ris och gräddfilssås och sallad. Som tur var var J och H-I här och hjälpte till så jag slapp göra så mycket.

Det var roligt att träffa S, han har verkligen blivit stor nu, fyller 15 år om en vecka och vi pratade lite om hur han skulle firas, alla alternativen beror på vädret, helst ville han till Tivoli men jag vågar inte bestämma det, iallfall inte med tanke på min rygg. De vill inte åka själva så då får det bli något annat. Vi enades om att avvakta och kolla hur vädret blev.

J och O håller på att göra inbjudningskort till vår födelsedagsfest och de är jättefina, iallafall de som ska distribueras via datorn är klara, de andra kräver en liten justering för att vara perfekta vid utskriften. J, du har varit så himla duktig, utan dig hade det inte blivit något i närheten så fint!

När T och S hade åkt satt jag bara och kollade lite på tv, hade lite migränkänning så jag gick och la mig ganska tidigt. På kvällen kändes det verkligen som om det var 150 år jag skulle fylla.

Inga kommentarer: