fredag 4 maj 2007

Så är det fredag igen, jag har precis kommit hem från jobbet och sitter och tar igen mig till lite musik innan det är dags att börja fixa lite inför H-I's födelsedag på söndag.
Sitter här och lyssnar på lite blandad 70-tals musik, bl.a Thunder Road med Bruce Springsteen som länge har varit i den absoluta toppen av min "all time" favoritlista, trots Led Zeppelin! Inte dåligt att ta sig in där!

Känner mig ganska nöjd även om jag vet att jag måste stå och laga mat hela dagen imorgon, kanske för att det gick så bra igår på jobbet, både det tekniska och allt annat. Hade jättetrevligt sällskap hela dagen av H.

När jag kom hem efter att ha shoppat lite presenter till H-I och träffat J låg det en trevlig bok eller, rättare sagt, två trevliga böcker i brevlådan och väntade på mig. Vegetariskt: mat från Trädgårdscaféet Slottsträdgården Ulriksdal av Katarina Nordgren och så en bok som jag har väntat länge på, Jimmy Page: Magus, Musician, Man: An Unauthorized Biography av George Case. Jag har längtat efter den ända sedan jag såg att den skulle komma någon gång förra året, kunde inte låta bli att börja läsa lite i den sent igår kväll. Kanske därför jag är så trött idag!

Straxt dags för mig att återgå till "fixandet", hoppas att J och O får en underbar dag i Köpenhamn imorgon och att de går och kollar in Robert Plants stövlar om ni ska äta på Hard Rock Café. Hoppas också att J's hår blir fint eftersom jag vet att hon ska klippa sig imorgon.

Inga kommentarer: