tisdag 1 maj 2007

Sköna maj välkommen.

Jaha så var det första maj och officiell inledning på våren/sommaren. Så här dags brukar det ju kunna vara ganska varmt och skönt ute, så inte i år. Går väl an när man står stilla mitt i solen, två steg åt sidan och man hamnar i skuggan och så börjar man genast längta efer en varmare jacka.

Hela huset är nu nymålat och snart även staketet så nu börjar det se riktigt fint ut. T.o.m. jag börjar längta, fast bara lite, efter att sitta ute på kvällen och njuta av de få blommor som växer här. Får väl åka och köpa lite plantor och frön och peta ned i jorden. Ska sätta zinnia i rababatten har jag tänkt mig, de är både jättefina och ganska lättodlade.

Annars har det mest var städning idag, det kommer att vara fullt upp resten av veckan med jobb och storhandling och att laga mat till H-I's födelsedag. Har inte riktigt bestämt vad vi ska bjuda på och H-I har inte bidragit med några förslag. Inte heller har han sagt vad han önskar sig i födelsedagspresent. Shit, det har jag inte tänkt på, men det måste jag ju också försöka komma på.

Alltid samma visa, "inga önskningar och blablabla, vet inte vad jag vill ha", jag kan på rak arm komma på åtminstone tio saker som jag skulle kunna önska mig. Är alla karlar så där besvärliga? Hmm......

Har läst ut en ungdomsbok, Simon & Sophie av Emma Granholm, boken var faktiskt ganska bra, bättre än vad man skulle kunna tro och jag kan verkligen rekommendera den. Nu ska jag ge mig på, Hemma hos diktatorn av Peter York, en bok av typen, en diktator per kapitel med några bilder från deras hem/kontor.

Under städningen idag gick jag och lyssnade på min nytankade mp3. Det är härligt men, ännu härligare är att ha cd:spelaren på full volym och bara njuta. Tyvärr är det inte så bra ljud i min cd:spelare längre, så just nu är allting bättre än den.

Min mp3, en iAudio, är det dock väldigt bra ljud i så det är iallfall en tröst. Idag gjorde det inte så mycket att jag inte använde cd:spelaren för jag brukar aldrig spela högt när det är någon hemma. Annars är det en skön känla att sätta på Kashmir eller When the levee breaks, det är några av min favvolåtar med Led Zeppelin som nog alla vet vid det här laget.

Har beställt en bok på Adlibris och jag tycker det ska bli jättekul att läsa den, den heter: Jimmy Page: Magus, Magician, Man: An Unauthorized Biography, av George Case, hoppas den kommer snart, annars skulle jag kanske ha beställt den från Amazon som jag tänkte göra ursprungligen.

Tyvärr finns det ingen officiell biografi över Led Zeppelins fantastiske grundare, det är så synd för jag skulle verkligen vilja läsa en biografi av Jimmy Page själv, och se hur mycket den skulle skilja sig från det man vanligtvis läser om Led Zeppelin och Jimmy Page, det hade nog varit en intressant jämförelse!

Hade ont i ryggen idag när jag vaknade, har haft det flera dagar nu, bara det inte blir ett ryggskott av det, fast å andra sidan, de gånger jag har fått det har det varit "pigg och frisk ena minuten" / "jag har så ont att jag inte kan gå/röra mig i nästa". Jag har aldrig haft förkänningar tidigare så då hopas jag att det inte är det jag har nu.

En bild på förra årets zinnor som jag sådde precis utanför ett fönster.

Inga kommentarer: