söndag 29 april 2007

Cevapcici, chefer och nymålade staket.

Fredag, upp tidigt som vanligt, lite huvudvärk som jag har haft nästan hela veckan. Åkte in till jobbet i stan och satt och försökte lära mig lite om webbsidor, som tur hade jag support både i rummet och någon man kunde ringa till.

Vid ett-tiden gick jag ifrån jobbet, jag skulle jobba på lördagen och passade på att ta ut lite kommande komptimmar. Ganska skönt att gå hem lite tidigare eftersom vi skulle bort på middag hos några kompisar. Passade på att städa lite och sen kom H-I hem och vi gick bort till S och D. Fick jättegod bönpaté, goda cevapcici, och ostpaj. Trevligt att sitta och prata bort några timmar i trevligt sällskap. Sedan hem och kolla lite på internet och sedan var det dags att koja!

Lördag, upp tidigt igen, fick en liten chock när jag såg att vi hade fått en ny chef enligt tidningen, visserligen visste jag att det var på gång med en sådan men det kändes ändå lite chockartat.
Jobbet var verkligen ganska lugnt igår, inte många besökare, vädret var ganska soligt men blåsigt och därför inte så varmt. Säkert var alla människor ute och jobbade i sina trädgårdar eller gjorde något annat men på bibblan var de inte iallafall.

Blev hämtad av H-I och J, körde och köpte thaimat, kyckling till oss tre och vegetariskt till O.

Maten var god, enda problemet var att man blir så trött av att äta, dessutom hade vädret vid det här laget ändrat sig helt. När vi kom hem regnade det t.o m. resten av kvällen flöt på ganska lugnt. Kanske därför jag kände mig så trött.

Söndagmorgon, upp igen relativt tidigt, förstår inte varför jag envisas med att vakna tidigt när jag är ledig, vanligtvis är jag jättetrött på vardagarna när jag ska till jobbet. Det där är någon slags gudomlig orättvisa, det borde ju egentligen vara tvärtom.

J och O kom gående hit och skulle måla klart staketet idag, bäst att passa på när det är soligt ute och regnet inte ser ut att vara omedelbart i antågande. Jag gick och handlade och det blev bulgursallad, bönsalsa, gräddfil, kycklingfilé, vegetariska quornbitar och fullkornsbaguetter. Glass till efterrätt. Vid affären träffade jag två kollegor och stod och pratade en stund med, alltid roligt att utbyta lite nyheter. H är verkligen en rolig och frisk fläkt, det ska bli så kul att jobba ihop!

Efter maten körde vi ut till Nova för att leta efter någon födelsedagspresent till H-I, uppdraget misslyckades skändligen eftersom allt vi kom ut med var en cd med Nelly Furtado som J köpte till sig själv. Lite synd att jag kände mig så jäktad för jag har nästan ingen tid alls att gå i affärer och leta efter presenter. Jag tycker att det är jättejobbigt att hitta på presenter till killar, karlar eller män. Jag har noll koll på vad man skall köpa till the opposite sex! Ännu mer besvärligt blir det eftersom H-I inte har uttryckt någon önskan om något han vill ha.

När vi kom hem igen hjälpte H-I till med att avsluta staketmålandet medan J och jag hängde här inne och diskuterade olika menyer till min och hennes födelsedag senare i sommar, här måste det planeras och skrivas listor (jippie). Det senare någon min kära dotter och käre man alltid retar mig för. Men, jovisst, jag gillar att ha struktur på saker och ting och listor är ett ganska bra sätt som inte kräver så mycket av en och dessutom underlättar det en hel del för en, tycker jag. Några bilder på vårt blommande körsbärsträd.



Inga kommentarer: