måndag 16 april 2007

I don't care if monday's blue....

Fast, idag har verkligen inte varit blue alls. Vissa dagar känns det bara som om livet leker och idag har varit en sådan dag. Allting har gått bra idag och det känns som om jag har varit inne i ett positivt flyt. Hurra!

Absolut det jag kommer att sakna mest med mitt jobb är min arbetskamrat på måndagseftermiddagarna, en smart och snäll tjej som både har åsikter och står för dom. Dessa eftermiddagar brukar var de roligaste på hela veckan, så även idag tror jag mig kunna säga redan nu.

Solen skiner idag också och jag antar att det är därför som man plötsligt känner sig levande igen, plus att man har en förhoppningsvis rolig tid framför sig. Bara ungefär åtta veckor till skolavslutningen och då brukar sommaren var här.

Ser fram emot imorgon när jag ska gå och klippa och färga håret, plötsligt känns det jätteroligt att göra sådana saker som man "bara" gör i vanliga fall. Antagligen får jag min "goody bag" från Lush också imorgon och det ser jag också fram emot.

Har precis sett Anna Pihl, jag gillar verkligen Charlotte Munck som spelar Anna, hon har en intensitet i blicken som gör henne trovärdig när hon lovar något, ja helt enkelt tror jag att man kan kalla det för scennärvaro. Iben Hjejle som spelar Mikala är också bra, jag gillade henne redan när hon var med i High Fidelity.


Har lyssnat lite på Bluesbreakers idag och jag gillar den. Inte alla låtarna men det känns som om den vinner terräng lite mer för varje gång man lyssnar på en låt.

Annars brukar jag oftast bli helt galen i en låt och börja lyssna på en artist eller band den vägen.

Alla som känner mig väl brukar antyda att jag har vissa terrieranlag, d.v.s. när jag är eller blir intresserad av något så släpper jag inte taget så lätt. Detta gäller även när jag blir intresserad av någon låt, då vill jag lyssna på allt av just den artisten eller bandet.

Kom iallafall hem idag till två härliga tidningar som låg och väntade i brevlådan, inte nog med det några små "fynd" från Tradera hade också hittat vägen dit, är det konstigt att man känner sig glad då? Glad blir man också av denna lilla uppmaning som jag hittade på en rolig sida på internet.


Inga kommentarer: