lördag 14 april 2007

Årets första sommardag, nästan som iallafall.

Fredagen flöt på i gamla spår, jobb hela dagen. Sedan direkt hem och det var bara så skönt att komma hem och sätta sig ner och ta av sig lite de alldeles för varma kläder som man naturligtvis hade tagit på sig. Solen sken och lovade fint väder även dagen efter.

Eftersom idag är dagen efter så kan jag ju berätta att solen verkligen infriade sitt löfte, den har nämligen skinit som besatt hela dagen. Började dagen med att äta en snabb frukost och sedan gå en sådär halvrask promenad för att möta J som hade beslutat sig för att hälsa på. Naturligtvis var jag för varmt klädd idag också, men det kunde avhjälpas genom att ta av sig jackan.

Tillsammans gick vi hem och det var så himla skönt att bara gå och prata i sådant här underbart väder. Ingen jäkt eller stress. Efter ett tag åkte vi till stan för att handla lite god lunch, det blev Mikais goda spett med jordnötssås och nudlar.

Passade på att köpa lite goda dofter idag, t.o.m. till extrapris. Gillar J.Lo's Love at first Glow bodylotion, både den diskreta doften som gör att man kan använda den tillsammans med en parfym av annat märke utan att det blir doftkrasch och glittret som blir kvar på huden. Och att jag gillar sånt som glittrar torde vara välkänt av de som känner mig.

På stan hittade jag J.Lo's duschkräm, Miami Glow för halva priset och köpte därför två stycken.
Samtidigt köpte jag Kylie Minougues doft Darling, den påminde jättemycket om Guccis Rush, och den fanns i lite mindre förpackning, något jag gillar.

Den luktade ovanligt bra, annars så tycker jag oftast att de s.k. stjärnparfymerna från Britney Spears till Paris Hilton brukar vara ganska tråkiga. De försvinner ju oftast efter ett tag också, av förklarliga skäl. Den enda jag har gillat innan i den vägen är Naomi Campbells deodorantspray, Sunset. Den fanns dock inte kvar på Kicks inne i stan och man skulle visst inte ta hem den mer heller. Den trevliga tjejen som expedierade mig skickade med lite cellulitkräm, (ska jag gilla det eller tyckte hon att jag såg ut att behöva den? hmmm..) och en flaska parfymspray. Det piggar alltid upp lite extra när man får något sådär oväntat.

Åkte hem och vi satte oss i trädgårdsmöblerna som H-I och O satte upp i trädgården bara minuterna innan. Det var så otroligt skönt att sitta ute i strålande sol, med trevligt sällskap och äta och slappa. Efter kaffet skjutsade vi J och O hem. Sedan körde vi till ett annat Kicks för att kolla N. C's Sunsetspray fanns där. Hade tur efersom bara en enda fanns kvar och att jag lyckades lägga vantarna på den. Köpte en annan sort som också luktade gott till J. Tyvärr skulle man inte ta hem Sunset där heller längre, snyft. Även min förra deodorant från Armani, White, har tyvärr försvunnit som märke eftersom jag inte kan hitta den längre.

Jag gillar dofter väldigt mycket, de senaste åren har jag varit väldigt förtjust i Stella av Stella McCartney, ja kanske överhuvudtaget rosendofter. Har precis också provsniffat på Stella in two, två olika dofter som kombineras ihop, Peony and Amber, den var inte någon direkt hit hos mig men jag får nog prova den igen.

Annars är jag och har varit länge varit, mycket förtjust i Chanel no 5, en gammal klassiker, Armanis She, Angel av Thierry Mugler och just nu en halvklassiker, Envy av Gucci.

På tisdag får jag också en liten påse med goda tvålar och buttercreams från Lush. En kompis köper hem dom till mig från Göteborg där hon är i helgen.

Igår lånade jag hem en cd från biblioteket där jag jobbar, jag har själv köpt in den dessutom, det är det klassiska s.k. Beano-albumet med John Mayalls Bluesbreakers och Eric Clapton, detta är en utökad version med både mono- och stereoversionen + en cd med outgivet material. Låter lovande men jag har inte lyssnat på den än. Men jag gillar Eric Clapton, det var också fantastiskt roligt att ha sett denna levande legend i verkliga livet.

Vi såg honom i Globen förra sommaren på min födelsedag och han var fantastiskt bra. Han hade också med sig en väldigt duktig bluesgitarrist som hette Robert Cray. Bäst var det när Clapton gjorde en fantastisk version av Crossroads, när han spelade de första takterna av då jublade nog hela publiken i Globen unisont utom möjligtvis då H-I som inte visste vilken låt det var/är. Jag hoppas att han bara retades men man vet aldrig var man har honom.... Se konsertaffischen.

Det var iallafall en underbar sommardag, tyvärr hade det regnat lite innan på dagen men det klarnade upp tills på kvällen. Clapton var fantastisk bra så vad mer kan man begära av sin födelsedag? Det enda som kunde ha gjort den mer fulländad hade varit om J och O också hade varit där.

Jag kommer ihåg att under dagen sprang vi runt på Moderna Museet där vi bl.a. såg Paul McCarthys utställning Shop Head/Head Shop och Östasiatiska Museet där vi såg en fotoutställning av Kevin Kling om barn och lycka i asien. Vi intog en härlig lunch på Rosendals Trädgård, besökte Prins Eugens Waldemarsudde vilket vi båda tyckte var fantastiskt fint, både inne - och utomhus. Efteråt åkte vi på en fantastisk runda, Stockholm runt med båt. Så kul det var att få se se den kungliga huvudstaden ur ett annat perspektiv.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir ju definitivt extra nyfiken på denna raden: "Köpte en annan sort som också luktade gott till J". Pour moi? C'est bien! Eller very nice, som jag kanske skulle säga. Får se vad det är imorgon och då vill jag även se Supernatural-avsnittet ni har inspelat!

Black Doggy sa...

Det förstår jag att du blev, haha, men det får du inte veta förrän imorgon. Ser gärna Supernatural med dig, jag har inte heller sett det.