torsdag 19 april 2007

Låt oss låtsas att det är tisdag.

Isåfall kan vi ju säga att jag har haft sagostund för fem stycken ganska söta och snälla små barn. Sedan flöt allt på som vanligt på jobbet fram tills straxt innan lunch då min måndagkollega virvlade in i rummet, lika glad som vanligt.

Med sig hade hon bl.a. ett superfint kort som hon själv hade gjort, (jag har förmånen att känna två riktiga superproffs på scrapbooking) med en alv och glitter på vingarna. Det kommer att bli svårslaget att ge mig kort framtiden med sådana vänner! Jag blev riktigt rörd av vad du hade skrivit E!

Inte nog med det det, med kännedom om min förkärlek för lite lyxigare saker fick jag ett jättefint läppglans från Beatuyshop. Det var grönt och vårlikt med blommor på. Jag blev så himla glad!

Efter jobbet var jag och klippte mig, det är alltid lika skönt att bli ompysslad.
Min frisör som jag har gått till i fem år nu är jätteduktig och väldigt trevlig. Efter att ha gullat en stund med hennes ursöta vovve, blev jag färgad och klippt och under tiden utbytte vi en massa skvaller om vad som hade hänt sedan sist. Det var en hel del faktiskt! När vi inte pratade satt jag och drack ett gott grönt te och lyssnade på jazz i form av Madeleine Peyroux. Med någon cm kortare hår och alla utväxter täckta kunde jag gå därifrån och känna mig ganska nöjd med min dag!

Inte blev kvällen sämre av en dubbeldos House och det sista av vårt goda Påskkaffe från Kränku.

En bild på mitt nya läppglans:

Inga kommentarer: