söndag 15 april 2007

Grilltajm och nymålat.

Söndag idag och snart är helgen över, tyvärr. Det hade inte varit dumt med ett liten semester just nu när det är börjar bli grönt lite överallt i snåren.

Idag grillade vi för första gången i år, hoppas att det inte blir sista bara, vi är inte sådär jättebra och börjar i princip aldrig att grilla om vi inte får en "spark i ändan" av någon som tycker att vi ska göra det. Idag fick vi iallafall en välriktad sådan av J.

Gjorde grönsallad och potatissallad och under tiden J gjorde vegetariska spett, fick slänga på en vanlig chorizo till H-I för att han inte skulle bli alldeles för förtvivlad över våra vegetariska vanor, eller ovanor som han nog skulle säga. H-I tvättade målningen på huset och O målade staket vitt och fint, nu börjar det verkligen kännas att sommaren är på väg.

Ett av mest sommarlika ljud jag vet är när man går förbi på en gata och man hör klirret av glas och tallrikar när folk håller på att duka utomhus. Hemma hos oss kunde man nu både höra detta och känna lukten både från grillen och lukten av nymålat.

Annars har det varit en lugn och skön dag, siter och hänger i soffan och ska kolla lite på tv:n, är ganska trött, somnade inte förrän vid tretiden inatt, satt och rensade bland alla mail på hotmailen. Det tog ganska lång tid, man vill ju inte ta bort mail som har ett visst affektionsvärde eller mail med bilder i. Jag borde verkligen ta mig tid att spara ner dom på hårddisken, annars sitter man kanske där en vacker dag med lång näsa utan några bilder alls.

Kollade lite på tv:n även igår, såg Stina! Jag tycker inte att hon är så bra som jag mindes henne från hennes tidigare tv-program, jag tycker att hon skulle ha nöjt sig med lite färre gäster och längre intervjuer, det är då hon är som bäst. Christer Fuglesang var riktigt avslappnad och mycket trevligare än vad jag trodde tidigare. Ola Salo var också riktigt avslappnad och inte så manerad som han har varit några tidigare intervjuer som jag har hört.

Sämst var när Stina böjde sig fram och såg djupt in i kameran och försökte gotta sig i mordförsöket på en av astronauterna i Fuglesangs besättning. Hon såg närmast besviken ut när en av de amerikanske tjejerna lugnt avfärdade henne med att mordförsöket inte berodde på astronautyrket i sig utan var ett vanligt svartsjukedrama.

Ikväll ska jag läsa några av de musiktidningar som jag köpte i onsdags och inte har hunnit kolla i än. Gick in på Presstop och det visade sig att de hade extrapris på en hel del tidningar, för varje tidning man köpte fick man ta en gratistidning från deras lager av förra årets osålda ej returnerade tidningar.

Jag köpte aprilnumret av Mojo, Mojo Classic, Reccord Collector, Classic Rock och Uncut, och så valde jag fem stycken blandade tidningar från Instyle, Elle, Marie- Claire och några matmagasin. Så nu har jag en hel härlig packe med nya olästa, fräscha tidningar att fördjupa mig i eller om jag så vill bara bläddra och ströläsa i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stina ja. Herregud. Tittar precis på programmet med Al Gore på webben och 'stressigt' är nog det ord som passar bäst. Inte nog med att han bara är där några minuter, hon avbryter också honom i precis varenda mening! Sen fort in med Sissela Kyle och innan hon hinner öppna munnen så kommer Rowan Atkinson. Hjäälp.

Jag tror att Stina gillar sin egen röst lite för mycket, det är aldrig bra när programledaren hörs mer än gästen. Desstom verkar verkar hon ha fått instruktioner om att vara lite roligare i den här programserien vilket jag visserligen kan tycka är kul lite då och då, men inte varannan fråga. Nej underkänt för Stina! blir det.