lördag 21 april 2007

Fredag och snart, dvs, idag är det är det lördag.

Fredag, veckans roligaste dag normalt sett, så inte idag. Huvudet kändes tungt och migränen slog till när jag skulle ge mig av till jobbet, kunde som tur vara hemma några timmar. Fullproppad med Zomig Nazal åkte jag till jobbet vid kl.12.

När jag slutade vid kl.17 och stängde och låste kändes det ganska skönt att kunna gå hem, väl medveten om att jag nog inte skulle ha det så kul resten av kvällen med tanke på migränen.
Åkte till Max och köpte Crispy Chickensallad. Till efterrätt blev det en Pepe, en lakritsstrut från GB, mm, den var faktiskt riktigt god.

Satt och hängde lite i soffan och försökte läsa lite i en bok som jag precis har lånat på bibblan. Sista Resan till Phnom Penh av Jesper Huor, men det gick inte så bra. Gick alltså och la mig kl 19 på kvällen

Vaknade kl 8 idag lördagmorgon av att vår granne som är i byggtagen, började såga och spika, och det lät som de stod inne i vårt sovrum, vilket i och för sig ligger vägg i vägg med "nybygget". Som tur är händer det inte så ofta så det var helt ok, någon gång måste man ju få lov banka lite utan att någon gnäller.

Vaknade gjorde jag iallfall, H-I var som vanligt redan uppe och hoppade. Efter frukost började vi städa och vid lunch var vi klara. Kändes ganska skönt att ha det rent och fint omkring sig och att hela dagen inte hade gått åt till städning, det blev t.o.m. en liten runda till återvinningscentralen med lite trädgårdsavfall och annat skräp. Städmusik idag blev Pink och hennes senaste cd, I'm not dead. Min absoluta favoritlåt på denna är U + Ur hand som fick gå på repeat några gånger.

Ikväll får det bli lite slappsittning framför tv:n och ett försök att läsa klart boken jag började på igår. Den verkar väldigt bra och jag ser fram emot att få läsa den. Ska också försöka läsa Pol Pots leende av Peter Fröberg Idling om jag får lite tid över senare i vår. Fast just nu ligger det ganska många måste böcker på min lista och alla hinner jag inte beta av fast jag vill.

Ska ge Stina en ny chans ikväll och kolla på Scissors Sisters, jag har inte sett någon video med dom, utan bara hört dom på radio. Jag blir glad av att höra deras I Don't Feel Like Dancing och det är väl det som är huvudsaken.

Har precis pratat med en kompis, hon ska åka till Paris med sin syster och fira sin födelsedag där, låter underbart!

Jag har varit i Paris två gånger och det finns ju så otroligt mycket att se på, saker som man inte kan se någon annanstans i världen. Det jag gillade mest i konstväg i Paris var de fantastiska näckrostavlorna på Musée de l'Orangerie. Jag gillar Monet och har släpat med J och H-I att kolla på hans tavlor runt om i världen. Inte så att vi har åkt dit p.g.a. tavlorna men vi försöker alltid trycka in något museum i schemat. Senast vi var i Paris tvingade jag en ganska medgörlig H-I och en ganska omedgörlig J att åka med till Giverny och kolla på Monets fantastiska hem, i synnerhet köken, både det blå och det gula.

Monets trädgård gick inte heller av för hackor och jag är väldigt glad över att jag lyckades övertala dem att följa med och titta på den. I själva verket är det väl mer den än huset som folk åker för att titta på.

Nu väntar jag på att höra av J och O så vi kan åka och handla. Sen ska det bli läsa av! Tråkigt nog måste det ha stått fel i tidningen för det var inte förrän nästa vecka som Scissor Sisters skulle vara med. Tur att jag inte tittade på det då, fast synd att jag missade Laleh.

Jo, förresten jag använde min nya violtvål idag när jag duschade och den doftade underbart.

Inga kommentarer: