måndag 9 april 2007

Det är inte måndagmorgon, men väl måndagkväll.

Jaha, så är det snart dags att börja jobba igen, känner mig ganska rostig efter både sjukdom och påsklov. Känner mig fortfarande inte riktigt bra och har lite käning av migrän idag.

Har inte gjort särskilt mycket idag, har varit och handlat och fixat lite inför morgondagen bara.

Eftersom det ändå har varit påsk och vi inte har haft så många religiösa inslag tyckte jag att det var dags nu. Så väldigt religiöst var det väl inte, jag satte iallfall på cd-skivan, Ljuva lovsång -Hallelujah moments. Det är inte så förskräckligt som det låter, skivan börjar helt fantastiskt med den så tragiskt bortgågne Jeff Buckleys version av Leonard Cohens underbara sång, Hallelujah.

(Jag gillar även Rufus Wainwrights version av Hallelujah som jag hörde första gången när jag såg första filmen om Shrek.)

Sedan följer ett pärlband av kända artister som Joan Baez, Cat Stevens, Elvis Presley, Stevie Wonder o.s.v. Alla sjunger sånger som har någon sorts religiös överton, men man kanske inte riktigt förknippar Bridge over troubled water eller We Shall Overcome med Pete Seeger med religion, eller? Jag har nog inte gjort det iallafall.

En annan av artisterna på skivan är den amerikanska countrysångerskan Alison Krauss som enligt obekräftade rykten håller på, eller precis har spelat in en skiva med Robert Plant och det är ju verkligen något som jag personlig ser fram emot! Man kan ju inte få för många skivor med mannen som har världens bästa rockröst!!!

Något annat som är jätteroligt är att J och O är tillbaka i Lund efter sitt gotlandsbesök. De verkar ha haft jätteroligt och har hunnit med en massa där. Med sig från gotland hade de också en supertrevlig present från O's föräldrar. Nymalet påskkaffe och ägg i form av marsipanägg, mandelägg och nougatägg, mums!!

Snart dags att kvarta, ska ju tyvärr upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer: