onsdag 11 april 2007

Back to life, back to reality.

Tisdag och full fart igen efter helgen. Kom tidigt till jobbet, men fick straxt en förfrågan om jag kunde hoppa in några timmar på kvällen på den avdelning som jag så småningom ska börja på. Som om inte det räckte så fick jag hoppa in på en annan avdelning också. När jag kom hem var jag helt slut, nästan 12 timmar på jobbet. Fast jag var trött så kändes det ganska bra, både av att ha kunnat hjälpa till och att ha klarat av det.

Väl hemma satte jag bara mig och slappade framför tv:n och ett dubbelavsnitt av House, först på tv4 och sedan på canal+. Hade trevligt sällskap framför tv:n av J och O.

När jag blev ensam så satte jag på det irländska bandet Snow Patrol's senaste skiva, Eyes Open.

Jag har gillat skivan i några månader och min favorit just nu är Chasing Cars, en låt som blev en hit efter att ha spelats i ett avsnitt av Grey's Anatomy. Efter det spelades den också i en säsongsavslutning av serien One Tree Hill. Efter det har Snow Patrol också förekommit i bl.a. Cityakuten och ytterligare avsnitt av Grey's Anatomy. Jag förstår att just den blev en hit för den växer efter hand, men att som Virgin Radio's lyssnare rösta fram Chasing Cars som bästa låt genom tiderna tycker jag är så missvisade att det inte är sant.

Inga kommentarer: