torsdag 26 april 2007

Vidgade vyer.

En otroligt väderleksmässig vacker dag. Så passande då att att denna dag var inbokad för personalutflykt, alltid roligare med sol än regn och jag har varit på personalutflykt i båda typerna och jag föredrar definitivt sådant väder som idag.

Kosan gick till Halmstads nya stadsbibliotek som verkligen var otroligt fint, både lokalerna och den fysiska placeringen, allra finast var nog atriet som idag var fyllt med tusentals blommande narcisser runt en vacker men ännu ganska kal ask. Otroligt vackert var det iallafall.
Väl på plats fick vi en trevlig guidning på lite mer än en timma och det var roligt. Under rundvandringen gick vi förbi en monter med gamla böcker, läste iallfall en riktigt rolig mening i en av de böckerna, "gamla qvinnor räknas ofta som trollpackor om de ej ega barn". Vilken tur att jag har ett då, annars hade jag snart varit i riskzonen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken bok jag läste det i.

Efter en liten rundtur i Halmstad innerkärna åt vi på Lilla Helvetet, en jättetrevlig restaurang som serverade "Kockarnas Buffé" till lunch, vilket innebar stor salladsbuffé, soppa och varmrätt, i vårt fall, tomatsoppa, fisk -och skaldjursgryta och pasta.

Allt var väldigt gott och efter ytterligare en liten runda åkte vi tillbaka hem.

Väl hemma gick jag och köpte glass, något jag hade varit sugen på hela dagen i det extremt fina och varma sommarvädret. Jag tror att E också var ganska glassugen och hoppas att hon också köpte sig en stor strut, för min del blev det en Pepe, en lakritsglass med små bitar av sötlakrits i glassen.

Vi var inte ute i solen sådär länge men trots det känner jag mig helt slut just nu, sitter och hänger framför datorn bara, ska nog kolla lite på Tradera, kanske finns där ett par örhängen eller något annat fint som väntar på mig.

Kolla in det fina atriet på Halmstads bibliotek, just nu blommande narcisser:


Inga kommentarer: