lördag 7 april 2007

Den längsta dagen.

Eftersom långfredagen är årets längsta dag eller i alla fall känns som så, så passade jag på att städa i min garderob. Det är ett sisyfosjobb så det kändes ganska passande att göra det idag. Några sopsäckar senare, och med bara ett kort avbrott för att laga och äta lunch, var vårrengöringen klar för denna gången. Min käre man hade dock en migränliknande huvudvärk så han fick gå och och lägga sig och sova en stund.

Turligt nog blev han bättre, om än inte helt bra. För att pigga upp oss hade vi köpt biljetter till Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore i huvudrollerna. Det var tur eftersom filmen var jättetrevlig. En småmysig och varm historia som man blev glad av att se. Att Hugh Grant var så pass bra på att sjunga förvånade mig. Filmens 80-tals video är såå rätt och så på pricken 80-talet vad det gäller kläder och frisyrer som jag minns det.

Hur kunde den i mitt tycke så fantastiska 70-tals musiken med synliga attribut som långa vackra lockar, blommiga skjortor, putande läppar och långa härliga gitarrsolon, ja allt vad 70-tals rocken stod för, eller den mera androgyna glamrocken utmynna i 80-talets ganska slärstukna syntmusik med midjekorta jackor och välputsade frisyrer?

Jag är dock inte förvånad äver att jag gillade filmen, jag brukar gilla filmer som Hugh Grant är med i, t. ex. Love Actually, Bridget Jonesfilmerna och Fyra bröllop och en begravning. I den sista Bridget Jones filmen var dock de båda manliga huvudrollerna den största behållningen. Att "Bridget" så totalt flippade ut var ganska tråkigt, och visst kunde Renée Zellweger ha haft mer än två ansiktuttryck? Nej där var det Hugh Grant och Colin Firth som tog hem de komiska poängerna.

Alltså har det inte blivit mycket vare sig läst eller lyssnat. Men tack vare Music and Lyrics har dock inte dagen varit helt musiklös, jag upptäcker att jag går och nynnar på PoP! Goes my heart. Den är faktiskt ganska gullig.

Något annat som är gulligt är det MMS som J skickade till mig idag. Hoppas att ni hade roligt på släktmiddagen.

Nu är det snart dags att gå och lägga sig men innan dess ska jag lyssna på Heartbreaker och min absoluta Led Zeppelinfavorit Kashmir, jag tror jag skulle kunna lyssna på den en hel dag i sträck. Hm, det kanske jag ska prova på en dag, bäst att inte göra det när min käre man är hemma dock, han skulle säkert tycka att det är en legitim skilsmässoorsak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj, snälla låt mig slippa vara hemma när du har din kashmir-dag också..

Kul att ni gillade Music & Lyrics - fast det var jag ju ganska övertygad om att ni skulle göra. :D

Kramar!