söndag 8 april 2007

Årets konstrunda.

Ja, den var inte så jättelång men inte dessto mindre väldigt trevlig. Vi blev inbjudna på vernissage till R och hans mamma som hade en gemensam utställning i S. Efter en ganska slö morgon gav vi oss iväg. Väl framme blev vi bjudna på god mat och trevligt sällskap. Fick bl.a. några av de godaste bullar jag har smakat.

Tavlorna var verkligen jättefina och jag är djupt avundsjuk på alla som har konstnärliga talanger, vare sig det är konst eller musik. Jag skulle hemskt gärna ha haft lite talang på det hållet själv. Något annat som var jättefint var den fantastiska utsikten över havet. Östersjön visade sig från sin bästa sida, klarblått vatten med vita skumtoppar och nära strandkanten simmade en magnifik svan, han var inte särskilt blyg utan simmade nästan ända fram till oss.

Fick några bra bilder på svanen och havet och när jag väl har lärt mig hur man publicerar bilder ska jag försöka lägga ut några, kanske någon bra bild på det lilla charmtrollet F också?

Vi fortsatte konstrundan på ett mycket modest sätt och besökte MårtenPers Källa som i år hade bl.a. en utställning av Michael Östlund, en av konstnärerna bakom ett av de nya Linnéfrimärkena. Sedan var det dags att åka tillbaka hem. Kände mig ganska frusen och kall, förkylningen har nog kommit tillbaka lite, kröp ihop och somnade på soffan. Godnatt.

Inga kommentarer: