tisdag 24 april 2007

Magnolian blommar för fullt.

Tisdag och solen började så smått titta fram igen efter en kall och tråkig vecka. På eftermiddagen var det riktigt strålande väder. Skönt, det har jag verkligen längtat efter ett tag nu, alla blir på så gott humör, ja, iallafall nästan alla.

Dagen började med några timmar på jobbet och sedan resten av dagen, fortfarande på jobbet men nu inne på huvudbiblioteket. Först lite datorstrul, men sedan, efter en trevlig lunch med trevliga kollegor, så flöt det på ganska bra. Jag vill inte påstå att jag fattade allt men iallafall bra mycket mer än jag hade fattat innan och jag inser att jag kommer att förstå det här
så småningom - en superskön känsla!

Efter det ett möte om något som kommer att hända i höst, en litteraturfestival, de flesta programmen lät väldigt trevliga, något roligt att se fram emot i höst förutom mitt byte av arbetsplats.

Kom hem ganska glad ihågen, mötte en av grannarna precis utanför och hon berättade att de hade fått ta ut Anticimex idag för de hade fått råttor på tomten! Blää, känns läskigt att veta att det finns sådana odjur bara några meter ifrån vårt hus. Att vi måste ha dörren öppen inser jag för annars kommer vi att få värmeslag, men jag tänker nog försöka bli lite mer noga med att stänga dörren innan det blir mörkt ute och lite sådana saker.

Satt och kollade lite på internet och lovade plötsligt att fixa middag till J och O, kändes ganska kul att kunna slänga ihop något och sedan åka in till dom och ringa på och leverera maten. På deras miner kan jag nog säga att de verkade mycket tacksamma. Det måste vara vädret som tillfälligt förvred huvudet på mig.

Under tiden jag fixade maten lyssnade jag på Led Zeppelins dubbelalbum Physical Graffiti, en skiva som verkligen blandar de olika musikstilarna ganska vilt. Min absoluta favorit, Kashmir får gå på repeat ett par gånger och när jag kollar på H-I så sitter han med sin MP3 inpluggad för att slippa lyssna antar jag, hmm vad säger det egentligen om honom? Att han har dålig smak vad det gäller musik, ja det visste jag ju redan, hur annars kan man förklara att han vägrar lyssna på ett en skön blandning av olika Jimmy Pagesolon med violinbåge på gitarren. Bara det ger ju en klar indikation........

Hur kan någon inte vilja lyssna på det? Ja det övergår ju min fattningsförmåga!!

Lite fina bilder som jag har tagit sedan i början av april: först en av de jättehöga rosor jag fick av H-I, sedan följer några härliga bilder av Östersjön från Simrishamn och slutligen några vackra bilder av magnolia från idag.









1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder, läskigt med råttor och tack så hemskt mycket igen för den goda maten!