torsdag 12 april 2007

Torsdag morgon och vaknar med huvudvärk, det känns att det kommer att bli en jobbig dag. Dock börjar den bra med ett trevligt möte och vi gick igenom vissa uppdelningar inför höstens schema.

Hade ett kortare möte med min blivande chef. På väg till min ordinarie arbetsplats gick jag inom och hämtade mina glasögon, skönt att ha fått tillbaka dom. Migränen slog till ordentligt och jag var tvungen att ta ytterligare en Zomig Nasal och åka hem. Väl hemma mådde jag riktigt illa och fick gå och lägga mig. Som tur var kunde en annan tjej hoppa in för mig på mitt chattpass i eftermiddags.

Satt och bläddrade lite i boken The Spoken Word Revolution (slam, hip hop & the poetry of a new generation). Man fick en cd med boken, där kan man bl.a. lyssna till Aragorn in person, d.v.s. Viggo Mortensen. Han framför bl.a sitt eget poem Weekends. Annars så gillar jag nog ett annat av hans utvalda poem bättre. Hillside, heter den och första versen går så här:

Hillside

We underestimate damage
done to the sky
when we allow words
to slip away
into the clouds.

Ungefär så kanske man känner sig när man har sagt något riktigt dumt och önskar att man hade tänkt efter före.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snubblade över den här nya reklamfilmen idag som är inne på precis samma tema som Viggo:

http://media.resume.se/index.aspx?type=1&id=620

Smart, mycket smart.

Anonym sa...

Javisst, Viggo är inte bara är snygg utan smart också, det har jag alltid tyckt!