torsdag 19 april 2007

I takt med tiden...

Torsdag och bara en dag kvar tills det är fredag och en hägrande ledig helg. Ja, ledig och ledig, här ska städas och så kommer jag säkert att få sitta större delen av helgen och leta länkar till min temasida om 70-talet. I och för sig roligt men inte på helgen.

Annars var det jobb som vanligt, var dock på ett intressant möte på morgonen och fick då min lilla kasse med godsaker från Lush av S, som hade varit på shoppingrunda i G-borg. Mina inköp via ombud, blev bl.a. deodoranten Silky Underwear, som luktar jasmin och innehåller bl.a. lugnande exotisk vetivertolja. Där fanns också en helt fantastisk violdoftande tvål, Gratuitous Violet och sist men inte minst, en len rosendoftande buttercream för duschen, som heter Ring of Roses. Dessa produkterna är inte bara en fröjd bara för luktsinnet utan den estetiska biten blir också tillfredställd. Thanks S!

Det känns som om jag bara har handlat dusch- och tvättprodukter den senaste tiden och det kanske stämmer, nästa vecka ska jag slå till med en ansiktskräm, jag tror jag behöver en nu, jag känner mig väldigt torr på huden.

Ojojoj vad tiden går, känner att jag har suttit här och skrivit länge nu, kaffet är uppdrucket och min käre H-I hemma, kanske dags att göra något annat nu, kanske läsa lite i mina musiktidningar som jag knappt har hunnit kolla i än.

Sitter iallafall och lyssnar på Wah Wah från cd:n No Quarter med Jimmy Page och Robert Plant, deras ganska kortvariga samarbete från 1994 som resulterade i två cd-skivor, No Quarter och Walking Into Clarksdale plus en dvd No Quarter/Unledded med inspelningar tillsammans med Londons Metropolitan Orchestra och lite av samarbetet med marockanska musiker. Deras version av Page& Plant Unplugged.

Wah Wah brukar jag spela på morgonen på sommaren så att man har någon glad melodi att vakna till, på vintern hjälper det inte iallfall.

På No Quarter finns också låtar från Led Zeppelintiden, bl.a. Thank you, en låt Robert Plant skrev till sin dåvarande fru, Nobody's Fault But Mine och Gallows Pole. Led Zeppelinlåtarna är ganska omarrangerade men fortfarande väldigt bra.

Blev lite nyfiken på betydelsen No Quarter och letade reda på en förklaring på internet, vill man, kan man läsa den här.

Lite bilder på mina "doftsensationer, tyvärr kan jag ju inte förmedla doften, men jag önskar att jag kunde det.

Inga kommentarer: